معاون امورجوانان جمعیت هلال احمر استان کرمان از برگزاری مانور سراسری مبارزه با موادمخدر با عنوان «نه به اعتیاد» از سوی جوانان هلال احمر استان خبر داد.

به اعتیاد «نه»بگویمبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنکاران جوان از کرمان ، کیوان علیزاده گفت: ارتقای سطح آگاهی خانواده‌ها در راستای پیشگیری و مقابله با این بلای خانمان سوز ضرورت داردو به طور حتم آشنایی خانواده‌ها و جوانان با مضرات اعتیاد، بهترین راه پیشگیری است.

وی افزود: در حال حاضربلای خانمان سوز اعتیاد، بی‌رحما‌نه متلاشی کردن کانون خانواده‌ها و ارزش‌های اجتماعی را هدف قرار داده است.

علیزاده گفت : طلاق، سرقت‌ها، ایجاد بیماری‌های روحی و روانی، اشاعه انواع بزه‌کاری‌ها از دیگر
آثار این بلای خانمان سوز است .

وی باااشاره به اینکه خانواده هادر پیشگیری از اعتیاد در جامعه نقش اساسی دارند افزود: مشارکت والدین برای ترویج فرهنگ پیشگیری از اعتیاد در جامعه از اولویت های بسیار مهم به شمار می رود.

علیزاده گفت: پیشگیری بهترین روش برای کاهش اعتیاد در جامعه است. وی بابیان اینکه پیشگیری می‌تواند منجر به کاهش هزینه‌ها شودافزود:در حال حاضر ترک اعتیاد و انجام روش‌های درمانی این بیماری هزینه‌های بسیاری را برای جامعه رقم می‌زنند.

علیزاده یادآورشد: جوانان هلال احمر استان در پارک هاو میادین سراسر استان و فضاهای عمومی، زنجیره انسانی تشکیل داده و با شعار « نه به اعتیاد» و «به تندرستی بیاندیشیم» و همچنین توزیع بروشورهای آموزشی بین مردم بویژه جوانان نسبت به خطرات اعتیاد و موادمخدراطلاع رسانی کردند.

وی افزود: هدف از برگزاری این مانورها توسط اعضای جوانان ،فرهنگ سازی در جهت مطرح کردن آسیب های اجتماعی و اجرای برنامه های پیشگیرانه است.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار