ذخایر نفتی عربستان از ماه اکتبر سال گذشته نزدیک به 40 میلیون بشکه کاهش یافته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اویل پرایس، ذخایر نفتی آمریکا طی هفته‌های اخیر به پایین‌ترین سطح در 80 سال گذشته رسیده است که این مسئله باعث امیدواری کارشناسان و سرمایه‌گذاران نفتی نسبت به تعادل عرضه و تقاضا در بازار نفت شده است.

در این میان، بلومبرگ روز گذشته گزارش داد ذخایر نفتی عربستان نیز برای ششمین ماه متوالی کاهش یافته است که این میزان کاهشِ مستمر دستکم طی 15 سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

بر اساس این گزارش، ذخایر نفتی عربستان از ماه اکتبر (30 روز منتهی به 9 مهر 94) با حدود 38.6 میلیون بشکه کاهش اکنون به 290.9 میلیون بشکه رسیده است که پایین‌ترین سطح طی 2 سال گذشته به شمار می‌رود. 

کاهش میزان ذخایر نفتی عربستان بیانگر افزایش صادرات نسبت به تولید است و در صورتیکه این کشور میزان کنونی صادرات نفتی خود را حفظ کند، ذخایر نفتی آن همچنان کاهش خواهد یافت. 

بنابراین، عربستان مجبور است در آینده نه چندان دور تولید خود را مجددا افزایش دهد زیرا در غیر این صورت، با کاهش ذخایر نفتی، طبیعتا حجم صادرات نفتی آن نیز کاهش خواهد یافت.

علاوه بر این، در فصل تابستان مصرف سوخت در داخل کشور افزایش می‌یابد و این مسئله می‌تواند ذخایر نفتی عربستان که مصرف داخلی نفت آن برای تامین برق بیش از یک میلیون بشکه در روز است را با تهدید بیشتری مواجه کند. 


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار