شرکت خدمات بانکی گلدمن ساکس پیش بینی کرد روند افزایش بهای نفت در بازار جهانی متوقف خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سی‌ان‌بی‌سی در گزارشی نوشت: اختلالات تولید نفت در بازارهای جهانی، و در راستای آن کاهش بهای طلای سیاه، به بالاترین سطح در چند سال گذشته رسیده است. اما موسسه گلدمن ساکس پیش بینی کرده است روند افزایش بهای نفت احتمالا متوقف خواهد شد.

این موسسه در گزارش خود اظهار کرد: "در مجموع، افزایش بهای نفت را بسیار شکننده پیش بینی کرده ایم."

این موسسه اعلام کرد آغاز به کار دوباره تولید نفت در کانادا، افزایش احتمال دستیابی به راهکاری برای اختلالات تولید نفت نیجریه، تولید بیش از سطح انتظار از سوی اعضای اوپک و ریسک اندک اختلال در تولید نفت، باعث شده تا احتمال سعود بهای طلای در آینده نزدیک کمرنگ شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده از سوی گلدمن ساکس، آتش سوزی های شدید کانادا وحملات شورشیان به زیرساخت های نیجریه، تولید روزانه بیش از 3.5 میلیون بشکه نفت را از بازار جهانی خارج کرد. مشکلات آب و هوایی و اقتصادی، تولید نفت ونزوئلا را نیز در حدود 85 هزار بشکه در روز کاهش داده است.

انتظار می رود با به پایان رسیدن اختلالات ایجاد شده در کانادا تا اواخر ماه ژوئن و نتیجه بخش بودن مذاکرات میان دولت نیجریه و شورشیان، روند افزایش بهای نفت به دلیل کاهش تولید متوقف شود.
گلدمن ساکس در ادامه گزارش منتشر شده آورده است برای تداوم کسری عرضه در بازار جهانی نفت، بهای طلای سیاه باید در ماه های آینده میان 45 تا 50 دلار باقی بماند.

در همین حال افزایش تولید، باعث جبران اختلالات ایجاد شده در روند تولید نفت شده است. تولید اوپک، به جز کشورهای ونزوئلا و نیجریه، در ماه مه روزانه 225 هزار بشکه افزایش یافت. در این میان تولید ایران در روز 100 هزار بشکه افزایش داشته و صادرات نفت عراق نیز در آستانه ثبت رکورد جدیدی قرار گرفته است. تولید نفت عربستان سعودی نیز با افزایش روزانه 85 هزار بشکه به  10.2 میلیون بشکه در روز رسیده است.

در حالی که بهای نفت در حال حاضر در محدوده بشکه ای 50 دلار قرار گرفته است، شرکت هایی که برای بهایی کمتر برنامه ریزی کرده بودند ممکن است تولید خود را از سطح پیش بینی شده افزایش دهند.

با وجود احتمال ادامه اختلالات در نیجریه و ونزوئلا، گلدمن ساکس آینده ای ساکن را برای نفت پیش بینی کرده است. این موسسه در گزارش خود توضیح داده است احتمال ریسک های آینده بازار در وضعی کمابیش برابر قرار دارد.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار