به طور کلی کتاب‌های کلاسیک جا افتاده‌‌ ترند و این امر که آثار کلاسیک از کتاب‌های تازه‌تر پر فروش تر هستند، خیلی عادی است.

سیامک گلشیری در گفتگو  با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با شاهکارهای ادبی گفت: وقتی همه آثار نویسندگان جدید خوانده نشده، نمی‌توان اظهارنظر کرد اما به طور کلی کتاب‌های کلاسیک جا افتاده‌‌ ترند و این امر که اثرهای کلاسیک از کتاب های تازه تر پر فروش تر هستند، خیلی عادی است.

نکته دیگری هم که در آثار کلاسیک وجود دارد، قصه داشتن آن‌هاست که روایتگر داستان‌های خیلی جذاب و موقعیت‌های بسیار جالبی هستند که البته این دست از قصه‌ها در دوران معاصر هم می‌توان جستجو کرد اما خوب بودن این آثار اکنون به دلیل زمان هویدا نشده است.

وی درباره صاحبان جایزه‌های ادبی اظهار داشت: جنجال های موقتی و جوایز، خیلی نمی‌تواند باعث پرفروش شدن اثری شوند و حتی ممکن است کتابی تا چند سال خیلی بحث‌برانگیز باشد اما تا سال‌های دیگر سر و صدا کمتر شود، محتوای اثر است که خودش را نشان داده و باعث فروش کتاب می‌شود، اما در نهایت طی سال‌ها کتابی که خوب است خودش را نشان خواهد داد.

گلشیری در مورد افرادی که قصد نویسنده شدن دارند، بیان کرد: فرمول خاص و مشخصی برای کسی وجود ندارد که اگر از آن راه برود نویسنده شود اما به هر حال کسی که می خواهد نویسنده شود، باید توانایی قصه گویی داشته باشد. برای خلق اثری خوب باید قصه‌پرداز خوبی هم بود و قبل از آن که نویسندگان کتاب خود را چاپ نمایند، باید زیر نظر کسی باشند تا به آنها جهت داده و ایراد و اشکالات کارشان مشخص شود.



انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار