هنر در سال 1394 از حالت رکود چند ساله خودش در آمد.

سیامک گلشیری، نویسنده که در سال گذشته در انتشار رمان‌های «خانه‌ای در تاریکی» و «‌آخرین رویای فروغ» از دریچه انتشاراتی های افق و چشمه توفیق یافته به خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: سال 1394 برای من سال بدی نبود و بعد از سالهای رکود موفق به انتشار آثارمان شدیم و تئاترهای زیادی هم روی صحنه رفت.

وی افزود:هنر در سال گذشته از حالت رکود در آمد و به نظر می رسد که ادبیات سیر صعودی را به خصوص در ژانرهای پلیسی،‌وحشت و ژانرهایی که قبل از این توجه چندانی به آنها نمی‌شد طی می کند.

این نویسنده اظهار داشت:از نتایج قرار گرفتن ادبیات در یک روند صعودی می توان به افزایش تعداد مجلات در حال انتشار، افزایش تعداد نقدهای نوشته شده در زمینه ادبیات و بالاتر رفتن تیراژ کتابهای حوزه کودک و نوجوان اشاره کرد.

گلشیری ادامه داد:البته تیراژ کتابهای ویژه قشر سنی بزرگسالان همچنان کم است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد:اگر چه سال 1394 را سال خوبی برای ادبیات و تئاتر می‌دانستم اما فکر می کنم که ارتباط میان سینما و ادبیاتمان با یکیدگر کم است و این حوزه های فرهنگی به همدیگر کمک نمی‌کنند یعنی آثار اقتباسی چندانی تولید نمی‌شوند.

این نویسنده در بخش دیگری از سخنانش گفت: نمی‌توانم نصیحتی به اهل قلم بکنم ولی می دانم که به هر حال نویسندگان با مقالات و کتابهای خوب به مردم عیدانه می دهند.

گلشیری خاطر نشان کرد:آرزو می کنم که مردم با خواندن رمان و داستان را یاد بگیرند و ضرورت آن را درک کنند و این امر را به کودکانشان هم بیاموزند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار