طرح تشدید نظارت بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی در ماه مبارک رمضان همچنان در حال اجراست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مسئول بهداشت محیط و حرفه ای آذربایجان غربی درمهاباد گفت : همکاران بهداشت محیط در استان بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی نظارت دارند و در ماه مبارک رمضان نظارت بر کارگاهها و مراکز تهیه و توزیع زولبیا و بامیه و دیگر مواد غذایی برای حفظ سلامت مردم با شدت بیشتری صورت می گیرد.

سعید مینایی مهر اظهار داشت : شهروندان باید ضمن خرید از مکان هایی که شرایط بهداشتی را در محل کار خود رعایت می کنند، مواد غذایی بسته بندی شده را خریداری و در صورت لزوم از خرید مواد غذایی فله ای خودداری کنند.

همچنین به هنگام مواد غذایی مورد نظر خود، به شرایط 9 گانهمواد غذایی توجه کنند.

وی خاطر نشان کرد: با خرید دستگاه های آزمایش روغن برای واحد های بهداشت محیط استان میزان کیفیت روغن به کار رفته در کارگاهها و مراکز پخت و پز موادغذایی اندازه گیری شده و در صورتی که اندازه TPM روغن بیشتر از حد مجاز باشد ضمن معدوم کردن روغن به کار گرفته ، کارگاه های متخلف پلمپ و به مراجع قضایی تحویل می شوند.

وی اظهار داشت : حفظ سلامت شهروندان از جمله وظایف کارشناسان بهداشت محیط است و در صورت مشاهده هر گونه تخلف در این مراکز با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

وی ازمردم ساکن در استان آذربایجان غربی خواست در صورت مشاهده هر گونه تخلف یا شکایت از شرایط بهداشتی با سامانه تلفنی 190 و یا 1490 تماس بگیرندتا کارشناسان بهداشت محیط در سریعترین زمان،پیگیری های لازم را انجام دهند.

گفتنی است؛شرایط 9 گانه شامل نام محصول ، نام و آدرس کارخانه تولید کننده ، شماره پروانه( ساخت یا کد بهداشتی)،سری ساخت،تاریخ تولید و انقضاء،وزن،شرایط نگهداری ترکیب وفرمول فرآورده و جمله ی ساخت ایران است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.