۶۶ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت : امسال در قالب برنامه مصوب شرکت آب و فاضلاب روستایی کشور ۶۶ هزار خانوار روستایی آذربایجان غربی از آب شرب سالم بهره‌مند می‌شوند.

کاظم محمدی اقدم افزود : در اجرای برنامه‌های اقتصاد مقاومتی ، شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی در نظر دارد امسال و سال آینده به 207 روستای استان با جمعیتی معادل 128 هزار نفر آبرسانی کند.

وی افزود: این تعداد جمعیت در قالب 32 هزار خانوار روستایی هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی گفت : آبرسانی به 207 روستای آذربایجان غربی بخشی از برنامه اعلامی شرکت آب و فاضلاب روستایی کشور برای آبرسانی به جمعیت 2 میلیون و هزار نفری روستائیان است که در قالب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود.

محمدی اقدم افزود: امسال در مجموع ، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی 174 طرح را برای وزارت نیرو تعریف کرده است که یکی از این 17 تا به شرکت آب و فاضلاب روستایی کشور مربوط می‌شود.

وی گفت : در این 207 روستا رقمی افزون بر یک هزار و108میلیارد ریال در 57 طرح مجزا هزینه می‌شود تا روستائیان از آب شرب سالم بهره‌مند شوند و تاکنون 428 میلیارد ریال برای این پروژه‌ها هزینه شده و برای اتمام آن‌ها 680 میلیارد ریال دیگر نیاز وجود دارد.

بگفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی سال آینده در 95روستا با 62 هزار نفر جمعیت و امسال نیز در 122 روستا عملیات آبرسانی اجرا می‌شود که با پایان آن ، شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.