مرکز جامع بیماران خاص سالانه برای درمان بیماران این مرکز حدود 14 میلیارد تومان هزینه می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند؛ معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت :51 میلیارد تومان به درمان بیماران سرطانی خراسان جنوبی در استان اختصاص یافته است.

دکتر دهقانی افزود: بیماران همودیالیز، تالاسمی ،پیوند اعضاء ،ام اس ،فنیل کتونوری، دیالیز صفاقی ،شیمی درمانی ،سرطان و به زودی بیماران ناباروری در این مرکز تحت درمان قرار می گیرند.
وی گفت : بیماران دیالیزی ،ام اس و سرطان در استان  نرخ رشد بین 8 تا 14 درصد را دارند.
وی افزود : مرکز جامع بیماران خاص داری 60 تخت است که 20 تخت به شیمی درمانی،20 تخت به دیالیز،10 تخت به هموفیلی و 10 تخت به بیماران تالاسمی در استان اختصاص یافت.
معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت:انجمن  خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان ،کانون هموفیلی استان ،انجمن MS،  برای درمان بیماران در استان فعال هستند.
دکتر دهقانی افزود : تمامی بیماران این مرکز تحت پوشش بیمه هستند و داروهای مورد نیاز این بیماران توسط داروخانه هلال احمر تامین می شود.
وی با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی و کمبود اعتبارات از مشکلات این مرکز است افزود:در صورت تامین اعتبار 700 میلیون تومان توسط خیرین و کمک های مردمی  در آینده مشکلات این مرکز رفع شود.
انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.