با خواندن دعای ابوحمزه ثمالی که روح خدا در آن جاری است می توان به خود شناسی و خداشناسی دست یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام مجد الدین تجرد کارشناس مذهبی گفت: دعای ابو حمزه ثمالی از امام سجاد (ع) به ابو حمزه ثمالی آموزش داده شده که یک دعای معرفتی کامل است و انسان  ارتباط کامل را با خدا برقرار می کند.  
عضو جامعه روحانیت فارس در فضایل دعای  ابو حمزه ثمالی گفت: شایسته است که انسان با خواندن دعای ابوحمزه ثمالی، نعمت‌های خدا را درک کرده و به وظیفه‌ خود در مقابل معبودش عمل کند.
حجت الاسلام تجرد به هشدار در خصوص تنبیه از سوی خداوند در قالب نصیحت به مردم در دعای ابوحمزه ثمالی اشاره کرد و گفت: امام سجاد(ع) نیز در این دعا از خدا می‌خواهد با عقوبت و شکنجه ما را تنبیه نکند که این امر را در سحرهای ملکوتی رمضان از خدا می‌طلبد.
وی با بیان اینکه این دعا، گفتگو با صفت‌های خداوند است، تأکید کرد: بخش مهمی از دعا خداشناسی و آشنایی با اوصاف خداوند است، صفاتی مانند خیرالساترین که خدا عیوب بندگانش را می‌پوشاند و در مقابل تمام خطاهای آنان چشم‌پوشی می‌کند که اگر در انسان ها هم تجلی پیدا کند، راه گذشت بین مردم باز می شود.
عضو جامعه رو حانیت فارس افزود: دعای ابوحمزه ثمالی مشتمل بر 100فراز است که در بخشی از این فراز امام سجاد(ع) در این دعا می فرماید : «اِلهی لا تُؤَدِّبْنی بِعُقوُبَتِکَ وَلا تَمْکُرْ بی فی حیلَتِکَ، خدایا مرا به مجازات و عقوبتت ادب مکن و مکر مکن به من با حیله‌ات»، این فراز دعا به  این امر اشاره می کند، که انسان همیشه از نعمت‌های خدا غافل است و در مقابل استفاده از آنها گناه می‌کند؛ که عقوبت الهی را در پی دارد.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار