کارشناس مسئول دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت:940 هکتار از سطح برداشت کلزااز مزارع استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مجتبی حاتمی گفت: دلیل کاهش سطح زیر کشت و سطح برداشت کلزا در استان کرمانشاه افت عملکرد کلزا در سال گذشته به دلیل دمای پایین اردیبهشت ماه است.

وی گفت: افت شدید دما روی گلدهی این محصول اثر منفی داشت و در مجموع کاهش عملکرد کلزا را در پی داشت که همین مسئله در کنار پرداختن به کشت گشنیز، موجباقبال کمتر کشاورزان به کشت کلزا را در سال جاری شد.

حاتمی افزود: کاهش میزان بارندگی‌ها و عدم بارش‌ها در زمان مناسب در سال زراعی گذشته عامل مهم دیگری بود که افت عملکرد و کاهش سطح زیر کشت کلزا در سال جاری را به دنبال داشت.

حاتمی سپس سطح زیر کشت کلزا در استان کرمانشاه طی سال زراعی جاری را 1700 هکتار اعلام کرد و افزود: سطح برداشت کلزا در این استان در سال جاری به 1300 هکتار رسید.

کارشناس مسئول دانه‌های روغنی و گیاهان صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه پیش بینی کرد: امسال متوسط عملکرد کلزا در استان کرمانشاه به 2700 کیلوگرم در هکتار و تولید کلزای استان به بیش از 3000 تن برسد.

حاتمی با بیان اینکه سال گذشته در سطح سه هزار هکتار از اراضی استان کشت کلزا انجام شد، گفت: سال گذشته سطح برداشت کلزا 2240 هکتار بود.


انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، هکتاری ، سطح ، کلزا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.