مدیر جهاد کشاورزی چادگان گفت: امسال 35 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان چادگان زیر کشت دانه‌های روغنی کلزا رفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،بختیار حاجتی اظهار کرد: کشاورزان شهرستان در سال زراعی 42 هکتار از اراضی شهرستان چادگان را به کشت کلزا اختصاص دادند که به علت سرمای بهاره و تولید علف‌های هرز و جلوگیری از تولید این محصول این سطح به 35 هکتار کاهش پیدا کرد.

وی به برداشت کلزا در شهرستان اشاره کرد و افزود: برداشت کلزا در شهرستان چادگان شروع شده و با توجه به عملکرد 2.5 تن در هر هکتار پیش‌بینی می‌شود بیش از 87 تن دانه‌های روغنی کلزا در شهرستان برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی چادگان تصریح کرد: محصول برداشت شده کلزا به شرکت دانه‌های روغنی استان اصفهان صادر شده و مبلغ پرداختی به کشاورزان 10 تا 15 روز طول می‌کشد تا به حساب کشاورزان واریز شود.

حاجتی تصریح کرد: کشت کلزا در سال زراعی گذشته از سوی کشاورزان شهرستان استقبال نشد و کشت کلزا انجام نشد اما در سال زراعی جدید با استقبال کشاورزان از کشت کلزا پیش‌بینی می‌شود در سال آینده بیش از 100 هکتار از اراضی شهرستان به کشت کلزا اختصاص یابد.

وی بیان کرد: قیمت دانه روغنی که شرکت دانه روغنی استان اصفهان از کشاورزان خریداری می‌کند از قرار کیلویی 2 هزار و 530 ریال است که پیش‌بینی می‌شود مبلغ 220 میلیون تومان عاید کشاورزان شهرستان شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.