معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: اوقات فراغت یک پدیده فرهنگی است که تحت تاثیر تحولات در تمام ابعاد فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی دستخوش تغییر می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه  محسن شاه حسینی گفت:بنابراین امروزه باید این را از منظر فرهنگی مورد مطالعه قرار داد تا بتوان متناسب با تحولات صورت گرفته در جهت غنی سازی اوغات فراغت گام برداشت.

شاه حسینی با بیان این که در دنیای جدید عوامل چندی در دگردیسی مفهوم اوقات فراغت موثر بوده اند توضیح داد: نخست این که نظام خانواده در مقایسه با گذشته کوچکتر شده و و در نتیجه ارتباطات قومی و روابط در هم تنیده عاطفی، محدود یا بسته شده و این موضوع باعث شده ظرفیت عظیمی را که در گذشته اوقات فراغت را پوشش می داد از دست بدهیم.
شاه حسینی فرزند سالاری را دیگر عامل موثر در تغییر مفهوم اوقات فراغت دانست و افزود: به موجب فرزند سالاری، خانواده ها اوقات فراغت فرزندشان را خیلی جدی می گیرند.

وی گفت:در حال حاضر به خاطر تراکم جمعیتی در سنین 15 تا 24 سال و افزایش توقع خانواده ها به این مساله حجم انتظارات در رابطه با مطالبات اوقات فراغت بیشتر شده است.


انتهای پیام/پ


برچسب ها: کرمانشاه ، اوقات ، فراغت ، عوامل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.