به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ حشمتالله فلاحت پیشه گفت: متاسفانه این پروژه بیش از حد طولانی شده و این در حالیست که هر روز تاخیر در اجرای آن با توجه به بیناللملی بودن پروژه، ظلم به منافع ملی و فرصت سوزی درفرصتهای اقتصادی ایران در عراق است.
وی تصریح کرد: توجیه پروژه راه آهن غرب کشور اتصال تهران-بغداد است و قطعا توسعه ارتباطات حمل و نقلی بین دو کشور فرصتهای اقتصادی بسیاری برای ایران در عراق ایجاد خواهد کرد.
فلاحت پیشه به سهم سه درصدی ایران از بازار عراق اشاره کرد و افزود: متاسفانه ایران در مقایسه با کشورهایی مانند چین و ترکیه سهم بسیار اندکی از بازار این کشور دارد و تنها مزیت نسبی که میتواند حضور اقتصادی ایران در عراق را پررنگ کند، بهرهبرداری از راه آهن غرب کشور است.
وی تصریح کرد: اهمیت این پروژه برای ایران به حدی است که میتوان آن را با پروژه پارس جنوبی قیاس داد.
فلاحت پیشه افزود: در پارس جنوبی تنها در یک مخزن گاز مشترک با قطر، این کشور روزانه 123 میلیارد تومان گاز بیشتر از ایران برداشت میکند که تنها با پول سه روز آن میتوان پروژه راه آهن غرب کشور را راهاندازی کرد.
وی تصریح کرد: اساسا ادعای وزیر راه و معاونان مربوطه رییس جمهور در خصوص کمبود بودجه راه آهنهای کشور به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
فلاحت پیشه افزود: اگر کمبود بودجه داریم یا بودجه نیست، چرا دو تن از اعضای ارشد کابینه دولت در یک نوبت 220 میلیارد تومان و در نوبت دیگر 190 میلیارد تومان از بودجه راه آهنهای کشور را به شهرشان بردند.
نماینده اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتظار ما این است آقای روحانی با این حرکات خلاف قانون که توسط اعضای کابینه ایشان صورت گرفته برخورد کنند و در این زمینه پاسخگو باشند.
وی تصریح کرد: هر روز فرصت سوزی در اجرای پروژه راه آهن غرب کشور با توجه به بین المللی بودن این پروژه و منافع آن برای کشور ظلم در حق منافع ملی است و رییس جمهور و مسئولین مربوطه در این زمینه باید پاسخگو باشند.
انتهای پیام/پ