مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد از تغییر شرایط عضویت در این صندوق خبر داد و گفت: افراد در تمامی شهرهای زیر 20 هزار جمعیت می‌توانند عضو این صندوق شوند.

 
 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛عیسی کریمی با اشاره به جمعیت زیرپوشش این صندوق اظهار کرد: جمعیت زیرپوشش صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر استان 74 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی هستند.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: 18 هزار و 500 خانوار در استان زیرپوشش این بیمه قرار دارند، ضمن اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون نیز 500 خانوار بیمه شدند.
 
وی با بیان اینکه 67 کارگزار در استان آماده نام‌نویسی از متقاضیان برای استفاده از خدمات این صندوق هستند، اضافه کرد: متقاضیان برای استفاده از خدمات صندوق با ارائه کپی شناسنامه از تمامی صفحات بیمه شده اصلی و کپی کارت ملی، سه قطعه عکس، مدارک مستند در خصوص سکونت از جمله کپی دفترچه درمان روستایی و فرم مخصوص به مکان‌های مشخص شده مراجعه و ثبت‌نام کنند.
 
این مسؤول اضافه کرد: متقاضیان برای ثبت‌نام به فرمانداری‌های استان، بخشداری‌ها و ادارات امور عشایر مراجعه کنند.
 
کریمی از تغییر شرایط عضویت در این صندوق خبر داد و گفت: بر اساس شرایط قبلی فقط روستائیان و عشایر می‌توانستند از خدمات این بیمه استفاده کنند اما در حال حاضر با تغییرات صورت گرفته علاوه بر روستائیان و عشایر افراد در تمامی شهرهای زیر 20 هزار نفر جمعیت و کشاورزان ساکن در شهر یاسوج، دهدشت و دوگنبدان می‌توانند در این صندوق بیمه شوند، ضمن اینکه افراد با داشتن حداقل 18 سال سن بدون سقف سنی یکی دیگر از شرایط عضویت است.
 
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کهگیلویه و بویراحمد گفت: پرداخت مستمری از کار افتادگی کلی ناشی از کار، مستمری از کار افتادگی کلی غیر ناشی از کار، مستمری بازماندگان متوفی، مستمری بازنشستگی افراد با داشتن حداقل 15 سال سابقه عضویت از جمله مزایای این صندوق است.
 
انتهای پیام/ف
برچسب ها: عضویت ، صندوق ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.