امام جمعه ارومیه با تأکید بر اهمیت نمازهای جمعه گفت: مقام معظم رهبری، نمازهای جمعه را قرارگاه فرهنگی نامیدند و بر توجه بیش از پیش مسئولین دربرگزاری هرچه باشکوه‌ترآن تأکیدکردند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،حجت‌الاسلام والمسلمين سيد مهدي قريشي در خطبه‌های اين هفته نماز جمعه اروميه، با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: اطاعت از دستورات خداوند متعال و پرهیز از محرمات در راستای سعادت دنیوی و اخروی باید مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان بزرگ‌ترین نعمت خداوند متعال برای انسان‌ها محسوب می‌شود، ادامه داد: شب قدر دارای فضیلت‌های زیادی است و ضرورت دارد این فرصت را مغتنم شمرد و خود را بیش از پیش به درگاه خداوند متعال مقرب کرد.

 مسئولین متخلف تنبیه شوند:

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه دوم نماز جمعه با دعوت نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات الهی و همچنین با تسلیت به درگذشتگان و سربازان اسلام در سانحه تصادف اذعان داشت: بحث حقوق‌های نجومی بعضی از مسئولین که رهبر معظم انقلاب خواستار رسیدگی و اطلاع‌رسانی آن را به مردم شدند، بایستی با مدیران متخلف و کسانی که عدالت را رعایت نمی‌کنند و اعتماد مردم را نسبت به مسئولین نظام بدبین می‌کنند برخورد لازم شود.

وی افزود: مسئولینی که حق مردم را پایمال می‌کنند باید تنبیه شوند تا دیگر جرأت دست‌درازی به بیت‌المال را پیدا نکنند.

 تظاهر به معصیت در جامعه اسلامی شایسته نیست:

امام‌جمعه ارومیه با تأکید بر حفظ حرمت ماه مبارک رمضان خاطرنشان کرد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل قبول نیست که در مملکت ما حرمت و احترام ماه مبارک نادیده شود و آنانی که توانایی روزه‌داری و یا به علت بیماری قادر به روزه گرفتن نیستند بایستی در انظار عمومی تظاهر به روزه‌خواری نکنند هرچند مردم مؤمن و متدین شهر مقید بر حفظ حرمت و احترام هستند.

وی افزود: عده‌ای در ماه مبارک رمضان حرمت را حفظ نمی‌کنند که باید با این افراد برخورد جدی صورت بگیرد تا رفتار خویش را در جامعه اسلامی اصلاح کنند بخصوص اگر منصوب به ادارات دولتی و یا شرکت‌های طرف قرارداد باشد، روزه‌خواری آشکار در جامعه اسلامی قابل قبول نیست.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی تصریح کرد: چنانکه اگر عده‌ای تظاهر به معصیت کند و محرمات الهی را در میان مردم آشکار مرتکب شود خداوند متعال بلا و سختی را برای آن جامعه نازل می‌کند و انسان‌های بی‌گناه هم به خاطر اعمال گناهکاران مورد عقوبت قرار می‌گیرند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی بیان داشت: سبک شمردن و به سخره گرفتن احکام دین و دستورات الهی موجب حرمت‌شکنی شده و موجب نزول عذاب الهی و عقوبت بر آن جامعه می‌شود.

 مسلمانان در برابر زورگویی‌های رژیم طاغوتی واکنش نشان دهند:

وی با اشاره به مسئله لغو تابعیت رهبر شیعیان بحرین اظهار داشت: بر همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی لازم است در برابر زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های رژیم طاغوتی ایستادگی و مقاومت کنند و در برابر آن از حقوق انسان‌های مظلوم حمایت کرده و خواستار سرنگونی رژیم‌های مستکبر شوند.

وی در ادامه بیان داشت: لغو تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرینی از مواردی است که مسلمین نسبت به این عمل ظالمانه و زورگویانه واکنش نشان داده و در برابر خواسته‌های مستکبرانه رژیم آن مقاومت نشان دهند.

 نخبگان و علما در تبدیل مصلی به قرارگاه فرهنگی همفکری کنند:

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تأکید بر اهمیت نمازهای جمعه بیان داشت: مقام معظم رهبری، نمازهای جمعه را قرارگاه فرهنگی نامیدند و بر توجه بیش از پیش مسئولین در برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن تأکید کردند.

وی افزود: معظم له خواستار تشکیل کمیته‌ها و جلساتی در راستای تبدیل مصلی ها به قرارگاه‌های فرهنگی شدند تا این مسئله مهم با مطالعه و هم فکر نخبگان و علما و شخصیت‌های علمی و دینی در جهت عملیاتی شدند برآید.

وی همچنین خواستار ارسال نظرات و پیشنهادات صاحب نظران در جهت تحقق منویات رهبری در زمینه قرارگاه فرهنگی تصریح کرد: همفکری و هم اندیشی در این زمینه موجب جامه عمل دادن به رهنمودها و منویات ارزشمند مقام معظم رهبری در بحث شرکت حداکثری و مؤثر مردم در نمازهای جمعه می‌شود.

 آمریکا سرمنشاء ترورها و خباثت‌ها است:

وی با اشاره به اهمیت تیرماه در تاریخ ایران اذعان داشت: بسیاری از ترورها و جنایت‌های صورت گرفته در تاریخ ایران در تیرماه صورت گرفته که سرمنشاً آن آمریکای مستکبر بوده است.

وی افزود: ترور رهبر معظم انقلاب در 6 تیرماه که بحمدالله دشمنان به مقصود خود نرسیدند، 7 تیرماه بمب‌گذاری به حزب جمهوری اسلامی و ترور شهید بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب، 12 تیر ترور شهید محراب آیت الله صدوقی و همچنین حمله ناو آمریکایی به هواپیمای ایرانی که حدود 300 نفر از هم وطنان ما که 66 نفر از را فقط کودکان زیر 12 سال تشکیل داده بود از جمله جنایت‌هایی است که در رأس این خباثت ها ردپای آمریکای جنایتکار وجود دارد.

 مسئولین در استفاده از بیت المال اسراف نکنند:

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اهمیت افراط و تفریط در اسلام خاطرنشان کرد: در دین مقدس اسلام اسراف کردن معصیت بوده و در قرآن کریم حرام اعلام شده است و خداوند متعال اسراف کنندگان را برادران شیطان نامیده لذا بایستی در همه چیز تعادل و میانه‌روی رعایت شود که گاهاً مشاهده می‌شود مسئولین در استفاده از بیت المال دچار افراط شده که در قیامت باید پاسخگو باشند.

وی افزود: مسئولین در استفاده از بیت المال دقت کرده و افراط و تفریط نکنند چراکه انسان در نزد خداوند مسئول خواهد بود.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.