جلسه شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی در سالن جلسات دفتر نمایندگی ولی فقیه در آذربایجان غربی برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  در این جلسه حجت الاسلام قریشی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان بیان داشت : برای حضور در محضر قرآن باید قرآنی بودن را از خود شروع کنیم لیکن خواندن قرآن و آشنایی با مفاهیم قرآنی برای کسانی که خود را متولی امر قرآن و ترویج آن می دانند امری ضروریست .

ایشان در ادامه ضمن اشاره به روایتی ازبزرگان دین عنوان کرد : خواندن قرآن برکت به همراه دارد و خانه ای که در آن صدای قرآن نباشد نور و برکتی در آن خانه نخواهد بود .

در این جلسه مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با بیان این مطلب که هیچ مسیری بهتر و مستندتر از قرآن وجود ندارد.گفت :جامعه ما نیازمند معرفی الگوهای قرآنی است ، بنابر این ما موظف هستیم این الگوهای قرآنی را حمایت و به جامعه معرفی کنیم. واژه‌های کلام وحی و جایگاه‌های آنها در قرآن کریم نیازمند فهم آنها است. برای این منظور باید افراد به علوم و فنون کلام وحی مسلط باشند تا بتوانند جایگاه آنها در قرآن را درک کنند و اگر ما می‌خواهیم افرادی را برای یادگیری قرآن تربیت کنیم، در این مورد باید اسوه‌هایی قرآنی نیز داشته باشیم.

وی افزود : همه تلاش‌هایی که در زمینه قرآنی صورت می‌گیرد ، اعم از برگزاری کلاس های قرآنی ، برگزاری مسابقات قرآنی و... در تمام دستگاه ها ، این است که این افراد تربیت شده و نقش موثر خود را ایفا کنند و در همین راستا در جمهوری اسلامی هدف از فعالیت‌های قرآنی این است که سیر و فکر ما قرآنی باشد و این منوط به توجه به قرآن است..

وی ضمن بیان این مطلب که ما خداوند را شاکریم که به برکت خون شهدا، انقلاب اسلامی و رهنمودهای مقام معظم رهبری جریان قرآنی به حرکت در آمده است گفت : با افتتاح مراکز تربیت حافظان قرآن کریم در شهرستان های ارومیه ، تکاب ، خوی و میاندآب امروز هزاران نفر حافظ قرآن کریم تربیت و صدها هزار نفر نیز در مسیر یادگیری قرآن قرار گرفته‌اند.

حجت الاسلام جوانبخت به جایگاه ، شان و منزلت قرآن وقاریان قرآن اشاره کرد و گفت : ما باید از تمام آنچه در اختیار داریم برای ارج نهادن به شان و منزلت قرآن و قاریان قرآن بهره گیریم و بهترین امکانات در هرسطحی را آماده و فراهم کنیم تا با ایجاد انگیزه ، شورو هیجان در جامعه بستری مناسب در جهت تشویق و ترغیب جوانان بسوی قرآن فراهم سازیم .

مدیر کل اوقاف در ادامه ضمن ارائه گزارشی از برگزاری سی هشتمین دوره مسابقات قرآن کریم و کسب رتبه برتر اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی در خصوص برگزاری مطلوب این دوره در سطح کشور خاطر نشان کرد : ظهور چهره های کشوری و بین الملی قرآن از دل همین مسابقات بوده که چند سالی است کسب رتبه های برتر کشوری و بین المللی باعث مباهات و افتخار استان آذربایجان غربی است .

وی افزود : هرچند در برگزاری مسابقات استانی با وجود رایزنی ها و برگزاری جلسات متعدد بجز چند ستگاه سایر ارگان ها و دستگاه های اجرایی در امر برگزاری مسابقات تعامل و همکاری ندارند ، گفت به یاری خداوند متعال و تلاش همکاران ستادی و اجرایی اداره کل اوقاف سی و هشتمین دوره مسابقات به شکل مطلوبی برگزار گردید . بطوریکه در همین راستا در سال 96 استان آذربایجان غربی و اداره کل اوقاف و امور خیریه میزبان مرحله کشوری سی و نهمین دوره مسابقات قرآن کریم خواهد بود .

حجت الاسلام جوانبخت در پایان گفت : می توان استان آذربایجان غربی را به عنوان قطب قرآنی در کشور مطرح کنیم و این پتانسیل در جوانان استان با تلاش و پشتکاری که از خود نشان دادند وجود دارد و این امر دور از دسترس نخواهد بود .

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.