معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: قراردادهای همکاری با کشورهایی نظیر فرانسه، اتریش و آلمان را منعقد کرده ایم.

محسن کلانتر معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو باخبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جواندر خصوص فعالیت های تحقیقاتی مشترک با سایر کشورها اظهار داشت: برای انجام فعالیت های مشترک مقدمات را انجام داده ایم. البته در گذشته برای مدتی تعاملات و کارهای تحقیقاتی با سایر کشورها داشتیم که پس از مدتی این کار متوقف کردیم اما اخیراً قراردادهایی با کشورهایی مانند اتریش،فرانسه و آلمان شروع کرده ایم.

 وی درباره تبادل استاد با سایر کشورها عنوان کرد: برای تبادل استاد با کشورهای خارجی بسیارعلاقه مند هستیم چرا که برای نگه داشتن رتبه اول تایمز، یکی از پارامترهای مهم است ولی باید انگیزه هایی برای استادان خارجی برای آمدن به کشور فراهم کنیم.

کلانتر درباره مشکل عمده تبادل استاد اذعان داشت: برای پذیرش استاد خارجی نباید اصالتاً ایرانی باشد ولی از ایرانی های مقیم خارج درخواست های زیادی داریم حتی در دانشکده ی مواد یکی از اساتید از فرانسه  برای تدریس می آید. 

وی ادامه داد: عقید این دانشگاه براین است که فضا برای دانشجویان دکتری باید به گونه ای فراهم باشد که جذب کار بیرون نشوند، بنابراین دانشگاه ضروری است که خدمات مورد نیاز را به آنها ارائه کند تا مجبور به استفاده از هزینه های شخصی برای پروژه هایشان نباشند. همچنین برای پیشبرد پروژه های دکتری استادان راهنما باید از پژوهانه ی خود استفاده کنند.

معاون آموزشی دانشگاه علم و صنعت یادآور شد: دانشگاه علم و صنعت همان طور که از نامش معلوم است دانشگاهی است که محصول پرور است و دانشجویان ما در صنعت بسیار حاذق هستند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار