رییس دانشگاه علم و صنعت ایران گفت: عملکرد دانشگاه ها در زمینه های مختلفی چون تحقیقات، پژوهش و اقتصاد مقاومتی باید بر اساس اسلام باشد.

محمد علی برخورداری رییس دانشگاه علم و صنعت ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص اسلامی شدن دانشگاه ها اظهار داشت: در برنامه های زیادی از سوی گروه های مختلف از گذشته تا کنون در این زمینه انجام شده است اما نکته حائز اهمیت این است که ما جامعه اسلامی هستیم و طبعاً دانشگاه ها و سایر بخش های موجود هم باید اسلامی باشند. نکته مهم این است که اساس اسلام باید درعملکرد دانشگاه نشان داده شود.

وی تاکید کرد: متاسفانه بعضی ها تاکیدشان بر ظواهر اسلامی است. اگر چه این موضوع هم اشکالی ندارد اما اصالتی در آن مشاهده نمی شود ولی باید ارتباط های موجود بر مبنای آموزه های دینی انجام شود.

رییس دانشگاه علم و صنعت در خصوص اقدامات دانشگاه ها در زمینه اسلامی عنوان کرد: ما مسلمان هستیم پس باید حرکت هایمان بر اساس آموزه های اسلامی باشد. به علاوه در این راستا در دانشگاه ها باید تحقیقات، پژوهش، اقتصاد مقاومتی و حتی رسیدن به خودکفایی روح اسلام حاکم باشد که خیلی از موضوعات و کارهایی که باید در این موارد انجام شود لازم به گفتن نیست چون همه افراد از آن مطلع هستند.

برخورداری درباره کارهای لازمه در زمینه اسلامی شدن و ترویج بیشتر روحیه اسلامی در دانشگاه یادآور شد: در این موضوع کار خاصی لازم نیست انجام دهیم بلکه در هر قدمی که بر می داریم باید مواظب باشیم که مغایر با روح اسلام و آموزه های دینی نباشد. به علاوه اگر موضوعی را در این بحث عنوان کنم گویی وارد مظاهر امر شده ایم .

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار