سناتور جمهوری‌خواه آمریکا قصد دارد برای نابودی توافق هسته‌ای ایران مجدداً در انتخابات مجلس سنای این کشور نامزد شود.

روبیو: برای نابودی توافق هسته‌ای ایران دوباره در انتخابات مجلس سنا شرکت می‌کنمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری «جی‌تی‌اِی»، «مارکو روبیو،» سناتور جمهوری‌خواه آمریکا از ایالت «فلوریدا» و از مخالفان سرسخت توافق هسته‌ای روز گذشته (چهارشنبه)، اعلام کرد قصد دارد برای ناکام گذاشتن توافق هسته‌ای ایران به طور مجدد در انتخابات مجلس سنا شرکت کند . 

روبیو برای نخستین‌بار سوم ژانویه2011 (13 دیماه 1390) به‌عضویت مجلس سنای آمریکا درآمد. وی پیشتر نماینده و رئیس مجلس نمایندگان ایالت فلوریدا بود. روبیو ۱۳ آوریل 2015 (25 فروردین 1394) نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 اعلام کرد. وی پس از پذیرش شکست در ایالت خود -فلوریدا- از «دونالد ترامپ،» دیگر نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، تصمیم به ترک رقابت‌ها گرفت. 

یکی از شعارهای انتخاباتی روبیو در رقابت‌های مقدماتی پاره کردن توافق هسته‌ای به محض ورودش به کاخ‌سفید بود. وی اکنون قصد دارد با ورود مجدد به سنا در راه تحقق این آرزوی خود و اعمال مجدد تحریم‌های لغوشده علیه ایران تلاش کند. 

روبیو پس از شکست از ترامپ و کناره‌گیری از رقابت‌های داخلی حزب جمهوری‌خواه عنوان کرد از نامزدی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 2016 حمایت نخواهد کرد. با این حال، وی اکنون و پس از عذرخواهی از ترامپ، خود را در صف حامیان او قرار داده است.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار