انتقاد مارکو روبیو از اوباما: توافق هسته ای ایران یک فاجعه آشکار است

سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا در یادداشتی به انتقاد از دولت باراک اوباما پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ "مارکو روبیو،" سناتور جمهوری خواه ایالت فلوریدا یادداشتی علیه دولت باراک اوباما در وبسایت شبکه "سی ان ان" منتشر کرد. وی در این یادداشت نوشت: وقتی صحبت از توافق هسته ای باراک اوباما با ایران به میان می آید، دنبال کردن اخبار جدید و مشکل سازی که تقریبا هر روز در این خصوص منتشر می شود، اقدام بسیار دشواری است. اقدامات بیدادگرانه و غیرقانونی این دولت به قدری عادی شده است که مردم آمریکا به شنیدن اخبار جدید درباره سیاست اوباما در قبال ایران بی تفاوت شده اند.

وی در ادامه با تکرار ادعاهای پیشین در خصوص باج دهی به ایران گفت: ما می دانیم رئیس جمهور آمریکا مجوز پرداخت 1.7 میلیارد دلار باج نقدی را به ایران صادر کرده و پس از این کار، دولت او به کنگره دروغ گفته است. فقط رئیس جمهور آمریکا و حامیان توافق هسته ای ایران این حقیقت که پولِ پرداخت شده به ایران باج بوده است را انکار کرده اند؛ درحالی که با هر تعریفی این پول باج محسوب می شود. این دیدگاه، همه آمریکایی های خارج از کشور را به خطر می اندازد؛ زیرا آدم ربایان و گروگان گیران را تشویق می کند. 

روبیو ادعا کرد: ما به تازگی متوجه شده ایم اوباما 8 سال پیش بخش مهمی از تحریم های موشک های بالستیک علیه ایران را لغو کرده است. اما ژوئیه سال جاری میلادی (تیر 95) وی از توافق هسته ای ایران تمجید کرد و گفت: ما فشار بر ایران را درخصوص موشک های بالستیک متوقف نکرده ایم. همانطور که توضیح دادم ما در 8 سال گذشته طبق قطعنامه سازمان ملل فشارها بر برنامه موشکی ایران را ادامه داده ایم.

وی گفت: در همین ماه، دولت اوباما اعلام کرد به ایران اجازه خواهد داد با دلار آمریکا معامله انجام دهد. این نیز کار را برای ایرانی ها آسان تر می کند. جهان، رئیس جمهور آمریکا را به گونه ای دید که وی برای حفظ این توافق فاجعه بار دست به هر کاری زده است. توافقی که پیامدهای زیادی به دنبال داشته است.

روبیو در ادامه ادعاهای خود نوشت: ایران همچنان به توسعه موشک های بالستیک ادامه داده است. موشک هایی که یک تهدید برای متحدان ما در منطقه بخصوص اسرائیل محسوب می شود. ایران همچنین به حمایت از حزب الله ادامه داده است. گروهی که دولت لبنان را سست کرده است و با روسیه و دولت بشار اسد در سوریه همکاری می کند. "جان کری،" وزیر امور خارجه آمریکا آوریل 2015 (فروردین 94) اعلام کرد ایران برای نیروهای انصارالله تجهیزات نظامی فراهم می کند. هم اکنون مدارکی وجود دارد در خصوص اینکه ایران همچنان به این حمایت ادامه داده است. دولت آمریکا همه این مسائل را نادیده می گیرد و تمایلی به محکوم کردن ایران ندارد.

روبیو در پایان این یادداشت مدعی شد: با وجود همه اینها، اوباما توافق هسته ای ایران را یک موفقیت می داند. اما هر روز که می گذرد بیشتر آشکار می شود که این توافق امنیت کشور را کمتر کرده است.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار