مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان گفت: آب شهر کرمان کاملا بهداشتی و بدون هیچ میکروبی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محمد طاهری در جمع خبرنگاران افزود: درباره مسائل مطرح شده در سرطان زایی آب شهر کرمان بارها اعلام کرده ایم که شرکت آب و فاضلاب را وارد بازی های سیاسی نکنند.

وی با اشاره به اینکه نمی دانم عضو شورای شهر با چه نیتی این مسئله را مطرح کرده است، افزود: وی در رسانه ای اعلام کرده است که بنده در خرداد 93 در شورای شهر گزارشی را درباره آب کرمان ارائه کرده ام.

طاهری با بیان اینکه سئوال این است که چرا بعد از دو سال باید این مسئله را اعلام می کرد، خاطر نشان کرد: کدام فرد منصفی دو سال یک جمعیت 800 هزار نفری را رها می کند و این بحث را از طریق مجاری قانونی پیگیری نمی کند.

وی تصریح کرد: آیا بهتر نبود به جای وارد کردن شوک به مردم و کشیدن مسئله به افکار عمومی، از رییس دانشگاه علوم پزشکی و بنده دعوت می کردند و خواستار توضیح و شفافیت مسئله می شدند؟ یا کتبا نظر دانشگاه را می گرفتند.

طاهری یادآورشد: بنای ما بر این بود که فضا را آرام کنیم، زیرا در دامن زدن به مسائل، مردم را نگران می کندو ناامنی روانی برای مردم ایجاد نکنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان کرمان با تاکید بر اینکه تاسیسات آب شرب سراسر کشور تاسیساتی است که دارد فرسوده می شود گفت : دولت آب را متری بیش از 2 هزار تومان تولید و 350 تومان به مردم می فروشد.

طاهری با اشاره به اینکه20 سال قبل در این استان از لوله های پلیکا و فلزی استفاده می شده است ، افزود: هر ساله در شهر کرمان 40 تا 50 کیلومتر شبکه را بازسازی می کنیم.

وی طول شبکه های آبرسانی در این استان را 9 هزار کیلومتر و هزار و 900 کیلومتر خط انتقال دانست و خاطر نشان کرد: با نقدینگی های جزئی نمی توان اینها را تعویض کرد.

طاهری با بیان اینکه بین 30 تا 40 درصد شبکه های استان فرسوده و هدررفت آب داریم ، تصریح کرد: هدررفت فیزیکی ناشی از فرسودگی شبکه هاست، هدررفت ظاهری آن چیزی است که مردم در حاشیه ها مصرف می کنند و به ما پولی نمی دهند.

وی خاطر نشان کرد: آبیاری بیش از 70 درصد فضا های سبز بزرگ شهر کرمان از آب شرب جدا شده و فضاهای کوچک از آب شرب استفاده می کنند.

طاهری با بیان اینکه شهروندان کرمانی حدود 15 میلیارد تومان به این شرکت بدهکار هستند ، یادآورشد: یک لحظه خدمات شرکت را از مردم دریغ نمی کنیم.

وی با اشاره به شعار امسال که آب هست ولی کم است و در مصرف آن صرفه جویی کنید ،گفت: امسال در بعضی از شهرهای استان همانند دهج، جوزم، هجدک، قلعه گنج جیره بندی آب را داریم و در سایر نقاط استان جیره بندی نیست و در صورتی که مردم صرفه جویی کنند دو ماه آینده را بدون مشکل پشت سر می گذاریم ولی با کمی افت فشار روبرو هستیم.

طاهری با اشاره به فرهنگ سازی در مصرف بهینه آب اشاره کرد و افزود: اطلاع رسانی و فرهنگسازی نتایج خوبی داشته و سرانه مصرف آب هر خوار کرمانی نسبت به دهه 80 بیش از 30 درصد کاهش داشته است.

انتهای پیام/ی

برچسب ها: آب ، سیاست ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.