وزیر ورزش و جوانان گفت:10 درصد مردم ایران ورزش می کردند اما این عدد دقیق نبود و من خواستم که رقم دقیق مشخص شود.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛وزیر ورزش و جوانان گفت:گرشاسبی یک فردی است که آرامش خاصی دارد و تصمیمات پخته ای می گیرد.

گزارش کار وی به دست من رسید و این فعالیت موفقیت آمیز حاصل تلاش همه دوستان در اداره کل ورزش و جوانان بوده است.

از سال نود و سه که سرانه ورزش را بررسی کردند و به من دادند تهران 33 سانتی متر سرانه ورزشش بود و کرج پایین ترین بود.
 
خوشبختانه دولت دهم در سیاست هایش استفاده از ظرفیت های مردمی را داشته از این رو استان تهران در طول این مدت پیشرفت قابل توجهی داشته است و باعث شد تهران کمی فاصله خودش و عقب ماندگی به دلیل جمعیت بالا را جبران کند.

این حاصل تلاش گرشاسبی بود و گل محمدی نیز در البرز با تعاملات فراوان با استانداری و استفاده از ظرفیت ها توانست پبشرفت قابل توجهی داشته باشد.

قرار نبود گرشاسبی از اداره کل برود اما من در وزارت ورزش دست تنها بودم و گرشاسبی برای من آب روی آتش بود و قرار است به من کمک کند.

ورزش چند بعد دارد از بعد سلامت از بعد رقابتی و بین المللی ابعاد تربیتی اقتصادی اجتماعی... بایستی این مجموعه را با هم ببینیم و تاثیر آن را در همه ابعاد فوق باید بررسی کرد.

متاسفانه بعضی ها ارکان فکری نگاه علمی فرهنگی نیست و نگاه تک بعدی است و فقط دنبال حمایت پاداش و ...برای قهرمانان است و این تک بعدی است.

اما باید دید ورزش چقدر از بزهکاری کم کرده و چقدر در زندان ها تاثیر گذار بوده؟پس باید به عنوان استراتژی هم ورزش قهرمانی و هم ابعاد دیگر را در نظر می گرفتیم.

ما در ورزش قهرمانی هم فعال بوده ایم 10 درصد مردم ایران ورزش می کردند اما این عدد دقیق نبود و من خواستم که رقم دقیق مشخص شود و عددی که بدست آمد تهران بیست و هفت و نیم درصد ورزش می کنند و در اکثر استان ها در مجموع 21 درصد مردم ایران ورزش می کنند.


انتهای پیام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار