فرماندار ایلام از همه دستگاه های عضو ستاد بحران شهرستان خواست برای مقابله با حوادث طبیعی بویژه آتش سوزی عرصه های ملی و جنگلی به صورت شبانه روزی آمادگی داشته باشند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ناصر خوشخبر در نشست مدیریت بحران شهرستان، دستگاه های دارای امکانات و تجهیزات زیربنایی چون شهرداری، راه و شهرسازی و بنیاد مسکن را مکلف کرد ضمن حفظ آمادگی در هنگام وقوع آتش سوزی تجهیزات خود را بسرعت بکارگیری کنند.
خوشخبر اضافه کرد: در مواقع بروز حوادثی چون آتش سوزی کنترل این رویدادها تنها با مدیریت جمعی همراه با انسجام و سرعت عمل امکان پذیر است لذا دستگاه ها و نهادهای شهرستان همکاری و همراهی مساعد و مناسبی از لحاظ نیروی انسانی و تجهیزات در این مواقع داشته باشند.
وی توصیه کرد کشاورزان هر چه سریعتر نسبت به برداشت محصولات زراعی خود اقدام کنند و جهاد کشاورزی نیز امکانات مورد نیاز کشاورزان از جمله کمباین و تراکتور را تامین و در اختیار آنها قرار دهد.
خوشخبر افزود: با توجه به پوشش متراکم مراتع باید نسبت به ایجاد آتش بر و تیغه زنی کنار جاده ها به ویژه میسرهای نزدیک به مزارع کشاورزی اقدام شود تا میزان سرایت آتش در عرصه ها در صورت آتش زدن پس چر مزارع کاهش یابد.
وی گفت: از همه دستگاه ها خواسته شده که یک خودرو مجهز به امکانات مهار آتش با 2 سرنشین را برای این موضوع اختصاص دهند ضمن اینکه این افراد باید آموزش های لازم در زمینه چگونگی برخورد با آتش و مهار آن را فرا بگیرند.
 
 
 
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.