نخست وزیر انگلیس، از مردم این کشور خواست در همه‌پرسی «به خاطر آیندگان» به ماندن در اتحادیه اروپا رأی دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ کامرون در سخنانی در مقابل مقر نخست وزیری در لندن، از رأی دهندگان به ویژه افراد مسن‌تر خواست که دربارۀ تأثیر خروج از اتحادیه اروپا بر کشور و نسل‌های آینده فکر کنند.

وی با بیان اینکه قصد دارد مستقیماً «با هم‌نسلان خود و افراد مسن‌تر» صحبت کند گفت: «این تنها شمایید که در رأی گیری شرکت می‌کنید. فقط شما تصمیمی می‌گیرید که بر آیندۀ خودتان، فرزندان و نوه‌هایتان تأثیر می‌گذارد.»

کامرون افزود: «آن‌ها نمی‌توانند تصمیمی که ما می‌گیریم را لغو کنند. اگر به خروج (از اتحادیه اروپا) رأی دهیم، این اتفاق خواهد افتاد. این تصمیمی برگشت ناپذیر است. ما برای همیشه از اروپا خارج خواهیم شد و نسل آینده باید بیش از ما با پیامدهای آن زندگی کند.»

نخست وزیر انگلیس در سخنان خود هشدار داد که خروج از اتحادیه اروپا به اقتصاد این کشور ضربه خواهد زد و «خطری بزرگ» برای خانواده‌ها و مشاغل خود به همراه خواهد داشت.

وی افزود: «مهم‌تر از تمام مسائل، اقتصاد ماست. اگر در اتحادیه اروپا بمانیم، قوی‌تر خواهد شد. اگر از آن خارج شویم، ضعیف‌تر می‌شود. و این خطری بزرگ برای انگلیس، خانواده‌های انگلیسی و مشاغل انگلیسی است. این تصمیم برگشت ناپذیر است. دیگر نمی‌توانیم آن را تغییر دهیم.»

پیش‌تر نیز صندوق بین المللی پول در گزارشی هشدار داده بود که بریتانیا با خروج از اتحادیه اروپا ممکن است که تا سال ۲۰۱۹ با رشد منفی ۵.۶ درصدی روبرو باشد.

مردم انگلیس قرار است برای تصمیم گیری دربارۀ ادامۀ حضور در اتحادیۀ اروپا یا خروج از این اتحادیه در تاریخ پنجشنبه 23 ژوئن (3 تیر) در همه پرسی شرکت کنند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار