محدوده نامناسب ،فقدان گودال‌های مناسب برای دپوی زباله و خاک‌ریزی از مشکلات اصلی در مراکز دفن زباله شهرستان های سمنان است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان،معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان در کارگروه مدیریت پسماند استان سمنان در سالن جلسات مدیریت بحران استانداری سمنان اظهار داشت: با توجه به وضعیت نامناسب مراکز دفن زباله در استان سمنان باید طرح‌های ساماندهی مراکز دفن زباله در شهرهای این استان اجرا شود.

امیر ضیائیان با اشاره به مشکلات موجود در مرکز دفن زباله‌های شهرستان سمنان عنوان کرد: محدوده دفن زباله شهر سمنان به‌طور کامل حصارکشی نبوده و خاک‌ریزی زباله‌های آن نیز به‌صورت غیر استاندارد انجام می‌شود.

وی فقدان گودال‌های مناسب برای دپوی زباله و خاک‌ریزی را از دیگر مشکلات مرکز دفن زباله شهرستان سمنان عنوان کرد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود به عنوان یکی دیگر از پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های استان سمنان با مشکلاتی در دفن زباله مواجه است از دفن مشترک زباله‌های بیمارستانی و عفونی با پسماندهای خانگی به عنوان مهم‌ترین مشکل دفن زباله در این شهر نام برد.
ضیائی افزود: متأسفانه خون آبه‌های کشتارگاه شاهرود نیز در مرکز دفن زباله این شهرستان تخلیه می‌شود که این مهم نیز یکی دیگر از مشکلات مهم این مرکز به شمار می‌رود.
وی از عدم دیوارکشی‌های مناسب و کامل و خاکریزی‌های نامناسب و فقدان پوشش مطلوب زباله‌های دفن شده به عنوان دیگر مشکلات مرکز دفن زباله شاهرود یادکرد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان بابیان اینکه مرکز دفن زباله در شهرستان آرادان نیز فاقد گودال‌های مناسب برای دفن زباله است گفت: این مرکز دفن زباله نیز مانند دو شهرستان دیگر مطرح‌شده، با مشکلاتی مانند فقدان حصارکشی مناسب، نبود گودال‌های مناسب و خاک‌ریزی غیراستاندارد مواجه است و حضور سودجویانی که به دنبال تفکیک زباله در این مرکز دفن هستند نیز به عنوان یکی دیگر از مشکلات آن به شمار می‌رود.
وی با اشاره به اینکه سه شهرستان دامغان، سرخه و مهدی‌شهر نیز با مشکل حضور افراد سودجو در مراکز دفن زباله مواجه هستند از گودال‌های نامناسب و نبود دیوارکشی در اطراف و نیز خاکریزی‌های غیر استاندارد برای دفن زباله به عنوان دیگر مشکلات این مرکز نام برد.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط‌زیست استان سمنان فقدان ایستگاه تفکیک زباله از مبدأ و پراکندگی زباله‌ها به وسیله باد و سیلاب به عنوان بخشی از مشکلات مرکز دفن زباله‌های شهرستان گرمسار نام برد و خاطرنشان کرد: این مرکز با مشکلات مشابه با دیگر مراکز دفن زباله در استان سمنان نیز مواجه است.
انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.