این پرندگان شکاری نابالغ از گونه های سارگپه و دلیجه که به علت گرسنگی، دچار ضعف شدید جسمانی شده بودند

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگرمسار؛رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمسار از نجات سه بهله پرنده شکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: این پرندگان از گونه‌های سارگپه و دلیجه بودند.
حبیب دارپرنیان ضمن اشاره به مشارکت و همکاری خوب شهروندان گرمساری در محافظت از حیات وحش شهرستان، گفت : در این راستا طی چند روز گذشنه تعداد سه پرنده شکاری از مرگ حتمی نجات یافتند.
وی گفت: تعداد سه پرنده شکاری نابالغ از گونه های سارگپه و دلیجه که به علت گرسنگی، دچار ضعف شدید جسمانی شده بودند به منظور مداوا و رهاسازی در طبیعت توسط پرسنل آتش نشانی گرمسار به اداره محیط زیست تحویل شدند.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست گرمسار ضمن اشاره به همکاری بی دریغ پرسنل آتش نشانی در نجات گونه های جانوری آسیب دیده، افزود: با توجه به نابالغ بودن پرندگان مذکور، عدم توانایی در شکار، و تغذیه و همچنین احتمال زیاد تلف شدن آنها در طبیعت، این پرنده شکاری پس از چندین روز نگهداری و حصول اطمینان از بهبود وضعیت جسمانی به منظور انجام سایر اقدامات لازم به اداره کل محیط زیست استان سمنان منتقل شدند.
دارپرنیان تصریح کرد: در سال گذشته تعداد بالغ بر  ۳۸ گونه جانوری آسیب دیده نظیر روباه، بزغاله وحشی، عقاب، قرقی، انواع حواصیل، فلامینگو، انواع جغد، چنگر، انواع مار و لاک پشت و ...، به منظور درمان و رها سازی در طبیعت توسط شهروندان دوستدار حیات وحش به محیط زیست گرمسار تحویل شد.
وی گفت : یقینا این موضوع بیانگر از بین رفتن بی تفاوتی ها و بالا رفتن احساس مسئولیت مردم نسبت به حیات و زندگی سایر موجودات و مخلوقات خداوند است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.