از یک خوردوی عبوری حامل اثاثیه منزل در ایستگاه بازرسی شهید نوری شاهرود، یک جفت طاووس کشف شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، رئیس اداره محیط زیست شاهرود گفت: ماموران انتظامی ایستگاه ایست و بازرسی شهید نوری شاهرود هنگام بازرسی از این کامیون، دوقطعه طاووس نر و ماده در میان وسایل منزل کشف و به ماموران حفاظت محیط زیست شاهرود تحویل دادند.

صمد جلالی اظهار داشت: در صورت ارائه مدارک، اسناد و مجوزهای قانونی توسط فردی که از این پرنده ها نگهداری می کند ،این جفت طاووس به وی بازگردانده خواهد شد.

وی تاکید کرد : براساس قوانین و معاهدات بین المللی دولت ها موظف به حفاظت از گونه های جانوری و جلوگیری از انقراض آنها هستند و ورود و خروج اینگونه حیوانات از قوانین خاصی پیروی می کند.

رئیس اداره محیط زیست شاهرود گفت: بعداز قاچاق مواد مخدر، قاچاق حیوانات وحشی و گونه های در معرض انقراض ، پرفروش ترین کالا محسوب می شود.

جلالی با بیان اینکه هندوستان ،آسیای جنوب شرقی و برخی قسمت های آفریقا محل زندگی این پرنده زیبا است ،تصریح کرد: این جانور ازخانواده ماکیان بوده و در دسته قرقاول ها قرار دارد که همه چیز خوار بوده و بیشتر از دانه میوه ، حشرات و برخی سخت پوستان تغذیه می کند.

وی گفت: طاووس‌ها سالی یک بار تخم می‌گذاردند و شمار تخم‌ها شش تا 10 عدد می‌باشد.
وی در خصوص تخم این پرنده افزود: رنگ آن سفید حنایی و روی آن نقطه‌های خاکستری رنگ دیده می‌شودکه کمی بزرگ‌تر از تخم‌مرغ بوده و وزن آن در حدود 110 تا 150 گرم است.

جلالی معتقد است که میزان تخم‌گذاری طاووس‌ها بستگی به درجه حرارت و آب و هوای محیط دارد و بسیاری از طاووس‌ها در نواحی گرم بیش از 25 تخم در سال می‌گذارند،که این امر در نواحی سردسیر به حداقل خود کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه، اینکه گشت های کنترل و بازرسی ، مراکز نگهداری و فروش جانوران رادر شاهرود به صورت منظم بازرسی می کنند ، ادامه داد: آموزش ها و اطلاع رسانی های لازم به فروشندگان این جانوران توسط کارشناسان این اداره ارائه شده است.

انتهای پیام / ع
 

برچسب ها: کشف ، طاووس ، شاهرود ، خودرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار