رشت؛

مختومه شدن بیش از 400 هزار پرونده قضایی

بیش از 434 هزار فقره پرونده پارسال در محاکم قضایی گیلان مختومه شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت ،رییس کل دادگستری گیلان در جمع خبرنگاران رسانه های استان گفت: این تعداد پرونده مختومه شده هزار و 300 فقره بیشتر از تعداد پرونده های وارده شده به محاکم قضایی گیلان در سال 94 بود.

احمد سیاووش پور میانگین وقتدادرسی پرونده های کیفری را 35 تا 40 روز و میانگین دادرسی پرونده های حقوقی را حدود 2 ماه اعلام کرد و افزود: زمان رسیدگی به پرونده های قضایی گیلان در مقایسه با سال 93 هفت درصد کمتر شده است.

وی همچنین از ورود بیش از 430 هزار فقره پرونده به محاکم قضایی گیلان در سال 94 خبر داد و گفت: این رقم در مقایسه با آمار سال 93 هشت درصد کمتر است.

حجت الاسلام میر محمدی رییس شوراهای حل اختلاف گیلان نیز تعداد پرونده های رسیدگی شده در این شورا را در سال گذشته 116 هزار فقره اعلام کرد و گفت: این پرونده ها در 155 شعبه شهری و 53 شعبه روستایی رسیدگی و مختومه شد.حمید حسینی مدیر کل زندانهای گیلان هم از کمبود هزار متر مربعی فضای زندان های استان خبر داد وگفت: در حال حاضر سرانه نگهداری زندانی در کشور 14 متر و در گیلان 7 و یک دهم متر مربع است.

مهدی فلاح میری معاون حفاظت اطلاعات دادگستری گیلان نیز از دستگیری 42 دلال و کار چاق کن حوزه قضایی گیلان در سال 94 خبر داد و گفت: این افراد با اسامی مختلف و جعل عناوین و اوراق قضایی از مردم اخاذی می کردند که 14 نفر از آنها با حکم مراجع قضایی زندانی شده اند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.