بر اساس بند ( الف ) تبصره (6) قانون بودجه سال 1395 کل کشور مربوط به سقف معافیت مالیاتی حقوق و دستمزد در سال 95 ، درآمد سالیانه تا 156 میلیون ریال یعنی ماهیانه یک میلیون و 300 هزار تومان از مالیات معاف شدند .

به گزارش   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه،این موضوع طی بخشنامه رئیس کل امور مالیاتی کشور به کلیه ادارات مالیاتی ابلاغ شده است .

در این بخشنامه نرخ مالیات بر درآمد حقوق کارکنان دولتی و غیر دولتی که مازاد بر مبلغ ذکر شده ( یعنی 15 میلیون و 600 هزار تومان در سال و یک میلیون و 300 هزار تومان در ماه ) هستند بر اساس ماده 85 قانون مالیات های مستقیم اصلاحی سال 94، تا 7 برابر حداقل حقوق و دستمزد با نرخ مالیاتی 10 درصد و نسبت به مازاد آن نیز با نرخ 20 درصد محاسبه می شود .

بر این اساس پرداخت کنندگان حقوق دربخش دولتی و غیر دولتی باید مالیات بر درآمد حقوق پرداختی یا تخصیصی به کارکنان خود در سال 95 را بانرخ ها و معافیت فوق الذکر محاسبه ، کسر و تا پایان ماه بعد به ادارات امور مالیاتی پرداخت نمایند .

لازم به ذکر است مالیات حقوق 2 ماه فروردین و اردیبهشت سال 95 ، با اعمال معافیت مالیاتی سال 1394 که 13 میلیون و 800 هزار تومان بود محاسبه شده است که بر اساس بخشنامه اخیر رئیس سازمان امور مالیاتی با مشخص شدن میزان معافیت سال 95 ، تعدیلات مالیات دو ماه فروردین و اردیبهشت 95 در ماه یا ماه ها ی بعد قابل اعمال خواهد بود .

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.