رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی گفت: احداث راه دسترسی به معادن شاخص سه شهر تکاب، پیرانشهر و مهاباد در جنوب آذربایجان غربی به پایان رسید.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه  جعفرصادق اسکندری با اشاره به مهمترین عملکرد اردیبهشت ماه و اقدامات محوری استان در بخش کارگروه اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در این باره استخراج مواد معدنی از معادن و تولید محصولات صنعتی در واحدها و صنف تولیدی انجام و اطلاعات محصولات منتخب شامل مواد معدنی، محصولات صنعتی و یا کالاهای مهم جمع آوری شد.

اسکندری با بیان مهمترین مصوبات و اقدامات کارگروه اقتصاد مقاومتی سازمان گفت: در این زمینه نیز استفاده از قانون رفع موانع تولید به منظور حداکثر بهره‌برداری و بهره‌مندی از معافیت گمرکی برای ورود ماشین‌آلات واحدهای تولیدی حتی زیرپوشش سایر سازمان‌ها و ارگان‌ها صورت گرفت.

به گفته وی، ارتقاء بهره‌وری، توسعه صادرات غیرنفتی، ارتقاء توان تولید ملی، توسعه عدالت اجتماعی، برقراری انضباط مالی در بخش عمومی و قطع وابستگی بودجه به نفت، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان، گفتمان‌سازی و فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی، شفاف‌سازی و سالم‌سازی اقتصاد و مردمی کردن آن از برنامه‌های محوری اقتصاد مقاومتی در استان است.

اسکندری افزود: از سوی دیگر در اردیبهشت امسال، مسائل و مشکلات واحدهای تولیدی صنعتی بررسی و بازدیدهای نظارتی از واحدهای صنعتی نیز صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در این بازه زمانی، بازدید از تعداد 16 واحد تولیدی راکد، نیمه فعال، و بالای 60 درصد پیشرفت فیزیکی به منظور اجرای طرح پایش و شناسایی و فعال‌سازی واحدهای راکد و نیمه‌فعال نیز انجام شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان‌غربی با اشاره به اهم اقدامات حوزه فرش در اردیبهشت سال 95 تصریح کرد: در این زمینه مراحل راه‌اندازی انجمن تولیدکنندگان فرش دستباف استان در حال پیگیری است.

وی به بیان اقدامات بخش نظارت و بازرسی سازمان پرداخت و گفت: در این ارتباط 16 هزار و 965 بازرسی انجام و 705 تخلف با دو میلیارد ریال کشف شد.

اسکندری تعداد بازرسی صورت گرفته از واحد آرد و نان را چهار هزار و 583 مورد عنوان کرد و افزود: در این باره نیز 207 پرونده تشکیل و 232 تخلف به ارزش 206 میلیون ریال کشف شد.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.