رئيس پليس فتا استان کرمان به کاربران اینترنتی هشدار داد مراقب درگاههای جعلی پرداخت الکترونیکی باشند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، سرهنگ کامبیز اسماعیلی گفت: سارقان اینترنتی از فيشينگ براي جعل درگاه‌هاي بانکي و صفحات و شبکه‌هاي اجتماعي استفاده ميکنند و اطلاعات کارتها و حسابهای بانکی کاربران را سرقت میکنند .

وي افزود: در صورت ورود به يک صفحه جعلي و وارد کردن اطلاعات حساب بانکي، کاربران اين صفحه جعلي اطلاعات حساب شخص را کپي کرده و از آن سوءاستفاده مي ‌کنند.
سرهنگ اسماعيلي در خصوص راههای پیشگیری از افتادن به دام این سارقان گفت: شهروندان باید فقط از سايت‌ هاي معتبر اينترنتي خريد كنند ، به سايت ‌هاي تبليغاتي که ناگهان در صفحات ظاهر مي‌شوند توجه نکنند زيرا اين سايت‌ ها معمولا به درگاه‌ هاي جعلي هدايت مي‌کنند و نکته مهمتر اینکه هنگام ورود به درگاههای پرداخت ، به آدرس سايت کاملا دقت کنند که همان آدرس اصلي درگاه اينترنتي باشد و حرفي کم يا اضافه نداشته باشد .

وی افزود: آدرس سايت‌ ها و درگاه ‌هاي اصلي با آدرس اينترنتي https آغاز مي ‌شوند و در صورتي که درگاهي فاقد s باشد نبايد به آن اعتماد کرد.
رئيس پليس فتا استان کرمان همچنین گفت: یکی از ترفندها برای پيشگيري از افتادن در دام سارقان اين است که در نخستين بار اطلاعات حساب به صورت اشتباه وارد شود تا اگر سایت جعلي است امکان برداشت از حساب از بين برود زیرا سایتهای معتبر به علت متصل بودن به شبکه بانکی کشور ، بلافاصله اشتباه بودن اطلاعات را یادآوری می کنند اما سایتهای جعلی قادر به این کار نیستند.

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار