بررسی اطلاعات حدود 11000 شرکت‌کننده اروپایی در یک نظرسنجی نشان می‌دهد 54 درصد آن‌ها از باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا حمایت می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ گاردین در مطلبی نوشت: علی‌رغم افزایش نگرانی‌ها در انگلیس درباره آینده احتمالی این کشور در اتحادیه اروپا، ساکنان سایر کشورهای اروپایی درمورد خروج این کشور از اتحادیه اروپا آرامش بیشتری دارند.

10992 شهروند اروپایی در یک نظرسنجی که بوسیله شرکت آلمانی رسانه‌های گروهی "برتلسمان" انجام شد، شرکت کردند. نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد 54 درصد اروپایی‌ها در تمام گروه‌های سنی طرفدار باقی‌ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا هستند.

اکثر شهروندان اروپایی در این نظرسنجی اعلام کردند خروج انگلیس از جمع 28 کشور عضو این اتحادیه، تاثیر ناچیزی بر کشورشان خواهد گذاشت. تنها 25 درصد این افراد باور داشتند خروج انگلیس از این اتحادیه برای کشورشان مخرب خواهد بود.

این خونسردی در اظهارات مقامات بلندپایه کشورهای این قاره نیز مشاهده می‌شود. کریستیان کرن – صدراعظم اتریش – هفته گذشته به گاردین گفت با آرامش خاطر منتظر نتایج همه‌پرسی "برکسیت" است. وی افزود نتیجه این همه‌پرسی هرچه باشد، اتحادیه اروپا نیاز به اصلاحات عمده دارد. این در حالی است که "ولفگانگ شویبله" – وزیر اقتصاد آلمان -- اظهار کرد اتحادیه اروپا بدون انگلیس نیز به کار خود ادامه خواهد داد.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد در فرانسه 52 درصد و در ایتالیا 54 درصد شرکت‌کنندگان گفته‌اند اگر شهروند انگلیسی بودند به باقی‌ماندن این کشور در اتحادیه اروپا رای می‌دادند. این در حالی است که 62 درصد آلمانی‌ها و 74 درصد اسپانیایی‌ها اعلام کرده‌اند در صورتیکه می‌توانستند در این همه‌پرسی شرکت کنند، به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا رای می‌دادند.

نظرسنجی دیگری که به وسیله مرکز تحقیقات "پیو" واشینگتن انجام شد، کاهش شدید حمایت اروپایی‌ها از اتحادیه اروپا طی سال جاری میلادی را نشان می‌دهد. در این نظرسنجی تنها 38 درصد فرانسوی‌ها گفتند از عضویت کشورشان در اتحادیه اروپا رضایت دارند. این ارقام برای اسپانیا 47، آلمان 50، و انگلیس 44 درصد اعلام شده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار