مديرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، راهکارهای فرهنگي اقتصاد مقاومتی را تبيين کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ محمدمهدی احمدی در نشست شوراي مديران اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان چهارمحال و بختياري در شهرکرد، با اشاره به راهكارهاي فرهنگي عملياتي كردن اقتصاد مقاومتي در كشور، گفت: تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در هر يك از بخش هاي جامعه داراي ارزش و اهميت خاصي است، از اين رو مديران فرهنگي بايد نسبت به اهميت و ضرورت اقتصاد مقاومتي داراي اطلاعات و دانش بالايي باشند.

وی، با انتقاد از نبود صنوف مشخص براي بسياري از صنايع فرهنگي كشور، افزود: همين امر سبب شده تا فعاليت هاي آنها بدون هدف و چشم انداز مشخصي انجام گيرد و براي صادرات توليدات فرهنگي كشور برنامه مشخصي وجود نداشته باشد.

احمدی، وجود ظرفيت هاي عظيم فرهنگي و معنوي در كشور را يكي از دلايل طرح اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري دانست و گفت: وقتي مي توان با تكيه بر ظرفيت هاي معنوي و فرهنگي كشور، اقتدار و اعتلاي نظام را حفظ و افزايش داد، چرا بايد به منابع آسيب پذيري مانند نفت متكي بود؟

وی، اصالت دادن به صنايع و توليدات فرهنگي را از ضرورتهاي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در حوزه فرهنگي بیان کرد.

مديرکل دفتر هماهنگی امور استانهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: هم اكنون گردش مالي صنعت چاپ و نشر در جهان 10 هزار ميليارد دلار است كه سهم ايران از اين گردش مالي بسيار ناچيز بوده و نتوانسته براي كشور درآمدزايي كند. 

احمدي با بيان اينكه در حوزه صادرات توليدات فرهنگي در كشور برنامه مشخصي وجود ندارد، افزود: بايد به نحوي برنامه ريزي كرد تا با توليد كالاهاي فرهنگي با كيفيت متناسب با نياز كشورهاي جهان، در صادرات اين محصولات گام هاي اساسي برداشته شود. 

وي، گردشگري را يكي از مهمترين ظرفيت هاي فرهنگي كشور در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي برشمرد و اضافه كرد: باید با فراهم كردن بسترهاي لازم زمينه توسعه صنعت گردشگري در كشور را بيش از پيش فراهم كرد.

احمدي، وجود ظرفيت هاي انساني و نخبگان كشور، سرمايه هاي مادي و طبيعي، تهديدهاي خارجي و بحرانهاي اقتصادي جهاني را از ديگر دلايل طرح اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري دانست. 

وي با تأکید بر واگذاري مراكز فرهنگي هنري كشور به بخش خصوصي، گفت: مردم محوري يكي از رويكردهاي اقتصاد مقاومتي است كه در همه بخش ها و به ويژه در عرصه فرهنگ و هنر مي تواند نقش مهمي در بهره گيري از ظرفيتهاي مردمي ايفا كند. 

احمدي، عدالت بنياني، برون زايي و درون زايي را ازديگر راهکارهاي فرهنگي اقتصاد مقاومتي عنوان کرد و افزود: نيازسنجي پروژه هاي استاني و بهره گيري از قابليت ها و ظرفيت هاي بالفعل داخلي و حرکت به سمت توليدات و صنايع داخلي و صادارت فرهنگي داراي اهميت ويژه اي است که بايد مورد توجه قرار گیرد.

وي خاطرنشان كرد: مديران فرهنگي استانها بايد در تببين اهميت اقتصاد مقاومتي و حساس كردن جامعه نسبت به اين مقوله اهتمام بيشتري به كار گيرند و متناسب با ظرفيت هاي فرهنگي هر استاني به توسعه فعاليتهای خود بپردازند.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای شرکت در آیین افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب و نرم افزارهای قرآنی استان چهارمحال و بختیاری، به شهرکرد سفر کرد.

این نمایشگاه در 40 غرفه تا 8 تیرماه، به مدت 10 روز در فرهنگسرای شهرکرد پذیرای علاقمندان است.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار