با همکاری دستگاههای اجرایی ، انتظامی و قضایی، پارسال دو هزار و 446 هکتار اراضی دولتی از زمین خواران بازپس گرفته و به بیت المال بازگردانده شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان ،با اعلام این خبر ارزش زمینهای بازگردانده شده به بیت المال را بیش از 650 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: در سال گذشته در مجموع 918 حکم قطعی قضایی برضد زمین خواران و به نفع دولت صادر شد، همچنین 656 نفر تحت تعقیب کیفری قرار گرفتند و 325 کیفرخواست جدید نیز علیه متهمان به تجاوز به اراضی دولتی تنظیم شد .
وی افزود: در سال گذشته با همکاری دستگاه قضایی و اداره کل امور اراضی استان کرمان از تغییر کاربری بیش از 14 هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی نیز جلوگیری و 322 مورد حکم تخریب سازه های غیرقانونی در اراضی کشاورزی استان کرمان صادر شد که از جمله این موارد می توان به صدور حکم قطعی درباره 70 هکتار از اراضی دولتی جیرفت و اسلام آباد رودبار جنوب اشاره کرد.
رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: علاوه بر برخوردهای قضایی ، جلوگیری از توسعه حاشیه نشینی، ایجاد کمربند سبز و جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی به میزان یک هزار و 400 هکتار ، نقطه قوت عملکرد مجموعه دستگاه های اطلاعاتی، قضایی و امنیتی استان در مبارزه با زمین خواری بوده است.
یدالله موحد به صدور اسناد مالیکت بیش از سه میلیون هکتار از اراضی دولتی توسط اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان هم اشاره کرد و گفت: استان کرمان در این زمینه رتبه برتر کشوری را کسب کرده است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.