اصفهان؛

طراحی نرم افزار نمایش کیفیت هوا بر روی تلفن همراه در اصفهان

نرم افزار کاربردی نمایش کیفیت هوا بر روی تلفن همراه برای اولین بار در کشور از سوی اداره کل حفاطت محیط زیست اصفهان طراحی و به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رئیس اداره امور آزمایشگاه های این اداره کل اعلام کرد: کیفیت هوا برای گروه های مختلف جامعه در طول ایام سال بویژه شرایط خاص (اینورژن یا وارونگی دما و بروز پدیده غبار) از اهمیت بسزایی برخوردار است.
بابک صادقیان افزود: نرم افزار کاربردی ( اپلیکیشن ) کیفیت هوا، زمینه نمایش شاخص کیفی هوا برای هر یک از آلاینده های هوا و برای هر ایستگاه به تفکیک محاسبه بر روی گوشی های همراه را فراهم کرد و آخرین وضعیت کیفی هوای شهرهای بزرگ استان اصفهان از طریق این نرم افزار بر روی گوشی های همراه قابل نمایش است.
وی گفت: با نصب این برنامه برروی گوشی های تلفن همراه دارای سیستم عامل اندروید علاوه بر اطلاعات روز جاری، وضعیت کیفیت هوای شهرهای بزرگ استان در یک ماه گذشته نیز بصورت مقایسه ای قابل دستیابی است.
رئیس اداره امور آزمایشگاه های اداره کل محیط زیست استان اصفهان اضافه کرد: راهنمایی در خصوص شاخص کیفی هوا و توصیه های بهداشتی مربوط به آلاینده های هوا نیزازدیگر برنامه های این نرم افزار است.
وی افزود: از دیگر ویژگی های این نرم افزار٬ قابلیت افزودن و دریافت اطلاعات خام ایستگاه های سایر کلان شهرهای کشور است و نمایش کیفیت هوای سایر استان ها نیز برای این نرم افزار پیش بینی شده است.
صادقیان اظهارکرد: شهروندان می توانند با مراجعه به بخش نرم افزار کیفیت هوا در پایگاه اینترنتی حفاظت محیط زیست استان اصفهان به نشانی www.isfahan-doe.ir، نرم افزار یاد شده را دریافت و برروی گوشی های همراه خود نصب کنند.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار