مدیر کل مدیریت بحران استانداری گفت: امسال چهار هزار میلیارد ریالی به کشاورزی و بخشهای زیربنایی خراسان رضوی خسارت وارد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت علی شایانفر افزود: امسال چهار هزار میلیارد ریالی به کشاورزی و بخشهای زیربنایی خراسان رضوی خسارت وارد شد که درصدد اخذ اعتبارات لازم از مرکز برای جبران آنها و انجام اقدامات زیربنایی لازم هستیم.

وی ادامه داد: بازسازی موقت تاسیسات زیربنایی، راهها و معابر از طریق اعتبارات موجود دستگاهها انجام شده و برای جبران خسارت وارده به مردم به ویژه در بخش کشاورزی صندوق بیمه کشاورزی نیازمند تامین و ابلاغ اعتبارات از سوی دولت است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی از اختصاص 18 درصد از اعتبارات مدیریت بحران استان در سال گذشته خبر داد و گفت: پارسال کل اعتباری که از محل منابع مدیریت بحران(ماده 10 قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت و ماده 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران) طی دو مرحله به استان ابلاغ شد هزار و 340 میلیارد ریال بود.

وی افزود: از این میزان 826 میلیارد ریال در مرحله نخست برای اجرای 118 پروژه اختصاص یافت و از این رقم 30 درصد محقق شد.

شایانفر ادامه داد: عمده این طرحها آبرسانی به شهرهای دارای تنش آبی مربوط به توزیع بین دستگاههای آبفای شهری و روستایی، آب منطقه ای خراسان رضوی و آب و فاضلاب مشهد بود.

وی گفت: در مرحله دوم نیز 514 میلیارد ریال اعتبار دیگر اواخر پارسال به خراسان رضوی اختصاص یافت که در شورای مدیریت بحران و نیز برنامه ریزی استان این رقم برای اجرای 360 پروژه تعیین شد که تاکنون از این محل هیچ گونه تخصیصی صورت نگرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی افزود: با توجه به اهمیت و حساسیت پروژه های فصل آب ناچاریم بسیاری از آنها را با اعتبارات دستگاهی و نیز دیون تکمیل کنیم اما محدودیت جدی در انجام این طرحها وجود دارد لذا امیدواریم با برطرف شدن محدودیت مالی دولت به مرور این اعتبارات تخصیص یابد.

انتهای پیام/س - س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.