نماینده مردم نجف آباد ، تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: استفاده از دست بند و پابند الکترونیکی برای مجرمان ،نیازمند به تقویت و فراهم آوردن زیرساخت هایی است که بتوان با استفاده از آن، مجرم را به راحتی کنترل و موقعیت یابی کرد.

مراقبت از مجرمان با دست بند و پابند الکترونیکی چاره ساز نیستابوالفضل ابوترابی، نماینده مردم نجف آباد، تیران و کرون در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: طرح مراقبت الکترونیکی از زندانیان غیر عمد که با هدف حمایت از خانواده ، تامین هزینه هایشان و کاهش آسیب های اجتماعی به اجرا در آمد، متاسفانه به دلیل نبود ساز و کارهای مناسب با عدم موفقیت رو به رو شد.

وی تصریح کرد: استفاده از دست بند و پابند الکترونیکی برای مجرمان ،نیازمند به تقویت و فراهم آوردن زیرساخت هایی است که بتوان با استفاده از آن، مجرم را به راحتی کنترل و موقعیت یابی کرد.

ابوترابی ادامه داد: استفاده از روش مراقبت الکترونیکی در مدت زمان مرخصی، با فواید بسیاری از جمله جلوگیری از بروز مشکلات مالی خانواده، آسیب های روحی به فرد و فرزندانش ، بازگشت به شغل و جامعه همراه است که اگر زیرساخت های لازم برای اجرای آن در کشور فراهم شود ، بسیاری از مشکلات این حوزه ساماندهی خواهد شد.

نماینده مردم نجف آباد گفت: البته همه زندانیان نمی توانند از دست بند و پابند الکترونیکی استفاده کنند، بنابراین تنها مجرمان غیر عمد در مرخصی و اعزام به کار با رای قاضی، مشمول اعمال این طرح می شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار