نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: ضعف تکنولوژی در امحا و تفکیک زباله ، موجب بروز بیماری و افزایش مرگ و میر شده است.

ضعف تکنولوژی در امحای نامناسب زباله/استفاده از طرح های موجود بدون توجه به شرایط، کار ساز نیستشمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: متاسفانه برای کاهش حجم زباله در سراسر کشور، تاکنون کار فرهنگی تاثیر گذار انجام نشده است، بنابراین با ارایه راهکارهای ناقص و غیر کارشناسی، مشکلات این بخش به قوت خود باقی خواهد ماند.

وی تصریح کرد: بیشترین آسیب های امحای نامناسب زباله ، مازندرانی ها را تهدید می کند به طوریکه سم های تولید شده ناشی از تفکیک غیراستاندارد علاوه بر محیط زیست، جان انسان ها را  نیز به خطر می اندازد.

شریعت نژاد ادامه داد: با قرار گرفتن مخازن آبی برای بازیافت زباله در برخی از مناطق طرحی بود که در همین راستا ارائه شد اما قطعا برای رسیدن به نتیجه بهتر باید در ابتدا فرهنگ سازی این طرح انجام و سپس استفاده از آن آغاز می شد.

نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: نبود ساز و کارهای لازم و عدم فرهنگ سازی برای برنامه های وضع شده در حوزه تفکیک و امحای زباله، این بخش را با مشکلات و خطرات بی شماری رو به رو کرده است که ادامه روند فعلی و بی توجهی به مسایل، آسیب های جبران ناپذیری را به بار خواهد آورد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار