نماینده مردم خمینی شهر گفت: قاچاق کالا و ارز در ایران به شکل آشکار و با سندسازی انجام می‌گیرد.

شرکت دخانیات دستور واردات 13 میلیارد نخ سیگار را صادر کرده است
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی شهر در واکنش به گزارش رییس ستاد  مبارزه با کالا و ارز در صحن علنی مجلس گفت: عوامل قاچاق کالا به طور عمده به سه موضوع بستگی دارد. یک بار تعرفه‌ای، دو بیکاری و سوم فساد و حکومت قانون.

وی با اشاره به موضوع ستاد و حکومت قانون افزود: قاچاق کالا به طور مستقیم به جرایمی مانند عدم پرداخت عوارض کالای وارداتی، فرارهای مالیاتی، رشوه‌دهی، فساد مقامات رسمی و پولشویی در ارتباط است.

ابطحی با بیان اینکه دستگیری و مجازات قاچاقچیان از سوی مراجع قانونی تا حدودی به حکومت قانونی در کشور بستگی دارد، تأکید کرد: قاچاقچیان همیشه در تلاشند سود خالص خود را از قاچاق کالا به حداکثر برسانند که باید قوانین در این زمینه از آنها جلوگیری کند.

نماینده مردم خمینی شهر با بیان اینکه ما در قاچاق پنهان نیستیم و در قاچاق آشکاریم بیان داشت:‌ قاچاق آشکار به این معناست که کالاها از مبادی رسمی قانونی به سه شیوه آن هم کم‌زنی، جازنی و هم‌زنی وارد کشور می‌شود.

ابطحی با اشاره به قوانین مبارزه با قاچاق کالا و ارز بیان داشت: بنده علاقمند بودم تا دست اندر کاران مبارزه با قاچاق الا و ا رز در پی گزارش‌شان در صحن کمی هم به این موضوع اشاره می‌کردند که در طی سالیان گذشته چه اقدامات اجرایی برای مبارزه با قاچاق کالا داشته‌اند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به ماده 6 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به تهیه سامانه نرم‌افزاری جامع یکپارچه سازی کالا اشاره دارد، بیان داشت: باید دست اندرکاران توضیح دهند که در این مورد چه اقدامات راهبردی انجام داده‌اند.

ابطحی در ادامه با اشاره به فصل 7 ماده 36 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز که به دستگاه‌های ناظر برای کشف قاچاق مسئولیت داده است، گفت: این ماده وزارت بهداشت را مکلف به نظارت کالای قاچاق کرده است که آقای قاضی‌زاده هاشمی در گزارش صبح خود گفتند که ما 90 ناظر بیشتر در این رابطه نداریم تا اینکه بتوانیم به صورت کیفی با این موضوع مبارزه کنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار