رئیس کمیسیون اقتصادی از بررسی حضور ایران در لیست سیاه FATF با حضور رئیس بانک مرکزی و مسئولان وزارت اقتصادی خبر داد.

بررسی
"محمدرضا پورابراهیمی" رئیس کمیسیون اقتصادی در گفتگو با خبرنگارمجلس  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، از بررسی موضوع حضور ایران در لیست سیاه نهاد بین‌المللی مبارزه با پول‌شویی (FATF) با حضور رئیس کل بانک مرکزی، مسئولان وزارت اقتصادی، دیوان محاسبات و مرکز پژوهش‌ها در جلسه روز چهارشنبه (فردا) این کمیسیون خبر داد.

وی ادامه داد: به دنبال حضور ایران در لیست سیاه نهاد بین‌المللی مبارزه با پولشویی، ما درخواست گزارشی را از مرکز پژوهش‌های مجلس انجام دادیم که اکنون با دریافت یک پیش گزارش از آن‌ها جلسه فردا برگزار می‌شود.

پور ابراهیمی همچنین با اشاره به ارسال نامه‌ای هم به وزیر اقتصاد و دارایی بیان داشت: طی این نامه از وزیر خواسته شد برنامه عملیاتی توافق ما با کشورهای دیگر را تشریح کرده و بگوید ما در چه بخشی از FATF می‌توانیم، مشارکت کنیم و یا اینکه چه تعهداتی باید بدهیم و ایا این تعهدات برای ما الزام‌آور است یا خیر.

نماینده مردم کرمان و راور تصریح کرد: کمیسیون اقتصادی مجلس بعد از بررسی و دریافت اطلاعات، نظر مجلس را در مورد FTAF ارائه خواهد کرد.
 
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا بهمنی نماینده ساوجبلاغ و رئیس سابق بانک مرکزی نیز اکنون باید در مورد حضور ایران در لیست سیاه پولشویی گزارشی ارائه کند، خاطرنشان کرد: بهمنی به عنوان یکی از اعضای کمیسیون اقتصادی می‌تواند در این رابطه نظر دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار