خوزستان دومین استان حاشیه‌نشین در کشور و دارای محرومیت‌های مفرط معرفی شده که همین زنگ خطری برای مسئولان بوده تا توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته باشند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت:  اقشار آسیب‌پذیر در قالب طرح تحول حاشیه‌نشینی با دانشگاه علوم پزشکی اهواز به منظور افزایش اشتغال و توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر همکاری می کند.

علی خدادادی اظهار کرد: جمعیت هلال احمر در راستای فعالیت‌های بشردوستانه و رسالت ذاتی خود می‌تواند کارهای مهمی در عرصه‌های اجتماعی انجام دهد که مهم‌ترین آن، توانمندسازی اقشار آسیب‌پذیر است.

وی افزود: این توانمندسازی می‌تواند در راستای تامین نیازهای این افراد و آموزش‌های لازم برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد و خوزستان با توجه به شرایط ویژه‌ای که دارد نیازمند نگاه ویژه‌ای است در حالی که پس از جنگ تحمیلی توجهی به خوزستان نشده است و در جای جای استان شاهد محرومیت‌های مفرط و حاشیه‌نشینی هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان تصریح کرد: خوزستان دومین استان حاشیه‌نشین در کشور و دارای محرومیت‌های مفرط معرفی شده که همین زنگ خطری برای مسئولان بوده تا توجه ویژه‌ای به خوزستان داشته باشند.

خدادادی ادامه داد: یکی از معضلاتی که در خوزستان با آن مواجه هستیم بیکاری مفرط است که تهدیدی برای جامعه است. ما در هلال احمر با نگاه بشردوستانه شرایطی را فراهم کرده و زمینه مناسب را برای افزایش اشتغال مهیا می‌کنیم که نمونه آن، استخدام 1200 نفر با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در قالب طرح تحول حاشیه‌نشینی است.

وی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان هلال احمر کارهای اساسی به انجام رسانده است که از یک طرف نیاز جامعه محروم را برطرف  می‌کند و از طرف دیگر موجب افزایش توانمندی امدادگران و شناساندن جمعیت هلال احمر به اقشار مختلف مردم شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: مرکز آموزش امداد و نجات هلال احمر در اندیمشک فرصت خوبی برای خوزستان و استان‌های دیگر فراهم کرده است که اگر توسعه یابد، می‌تواند زمینه افزایش توانمندی داوطلبان و امدادگران را فراهم کند و موجب کاهش خطرپذیری افراد در مقابله با آسیب‌های اجتماعی باشد.

انتهاي پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.