قزوین؛

تجهیز شش کانون اصلاح حرکات جسمانی

شش کانون اصلاح حرکات جسمانی در استان تجهیز و راه اندازی می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ استاندار در جلسه شورای آموزش و پرورش گفت: برای حل مشکل جسمانی و قامتی دانش آموزان شش کانون حرکات اصلاحی در شهرستان های استان راه اندازی می شود.

تجهیز شش کانون اصلاح حرکات جسمانی

همتی افزود: سه میلیارد ریال اعتبار تا یک ماه آینده برای راه اندازی این کانونها به آموزش و پرورش استان اختصاص می یابد.

استاندار ، همچنین با اشاره به وضعیت مدارس شهرک مهرگان گفت: در نقشه جامع این منطقه باید 56 مدرسه ساخته شود که تاکنون عملیات اجرایی برای ساخت 18 مورد آنها آغاز و یا تکمیل شده است.

استاندار قزوین با تاکید بر استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای تکمیل مدارس افزود: با توجه به وجود مشکلات مالی در کشور، دولت به تنهایی نمی تواند در مدرسه سازی و حفظ مدارس فعالیت کند و باید زمینه ورود سرمایه گذاران بخش خصوصی را به این حوزه فراهم کنیم.

همتی همچنین تاکید کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی استان برای اوقات فراغت بهتر دانش آموزان باید تمام امکانات  و ظرفیت های خود را بسیج کنند.

استاندار بر  توسعه متوازن بین رشته های تحصیلی نظری و فنی و حرفه ای تاکید کرد و گفت:  باید به   هدایت تحصیلی و انتخاب رشته دانش آموزان توجه ویژه ای شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: محور کار آموزش و پرورش استان در تابستان ایجاد نشاط معنوی در میان همه دانش آموزان است.

بگفته قاسمی  در حال حاضر شش پژوهش سرا در استان فعال است و امسال مجوز هفت پژوهش سرا نیز دریافت شده و با تدارک برنامه های متنوع تلاش می شود شادابی دانش آموزان در تابستان فراهم شود.

قاسمی اضافه کرد: برای حل مشکل قامتی دانش آموزان در شرایط کنونی باید شش کانون حرکت اصلاحی در استان راه اندازی کرد  که به ۶۸۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: در صورت تامین نیمی از آن در استان  با سایر منابع داخلی بسرعت در هر شهرستان یک کانون راه اندازی می کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین یادآورشد: هدایت تحصیلی دانش آموزان از کارهای مهمی است که در آینده آنها موثر است که امسال ۱۶ هزاردانش آموز پایه نهم داریم که برنامه ریزی در این زمینه صورت گرفته تا مشاوره لازم در انتخاب رشته به آنها داده شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان هم در این جلسه گفت: 60 درصد از دانش آموزان ابتدایی استان حداقل یکی از مشکلات  قامتی  را دارند.

بگفته عین الله صادقی،  با راه اندازی کانون حرکات اصلاحی می توانیم در آینده ای نزدیک از ابتلا دانش آموزان جلوگیری کنیم.

وی مشکل قامتی در بین دانش آموزان دختر را بیشتر دانست و گفت: سر به جلو ، شایع ترین عارضه در بین دانش آموزان است که با استاندارد سازی میز و نیمکت های مدارس و استفاده از کیف های دو بنده می توان از افتادگی شانه و ستون فقرات تاب دار در بین دانش آموزان جلوگیری کرد.
انتهای پیام/

برچسب ها: شش ، کانون ، اصلاح ، حرکات ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.