کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین گفت:آموزش عمومی موثرترین راه مبارزه با بیماری وبا است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛محمدتقی سلیمانی افزود : آموزش عمومی، ارتقای آگاهی های تخصصی، نمونه گیری از موارد مشکوک به بیماری و بستری کردن بیماران از اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در مواجهه با وبا است.

وی اضافه کرد : هر ساله در فصل تابستان، نگرانی از بیماری های منتقله از آب و غذا مانند وبا وجود دارد و این بیماری رابطه مستقیمی با سطح بهداشت جامعه دارد و فقط با پیشگیری می توان از ابتلا به آن در امان ماند.

کارشناس بهداشت محیط مرکز بهداشت شهرستان قزوین ادامه داد : با توجه به اینکه عامل این بیماری مدت زیادی در شرایط مختلف زنده می ماند، شستن مرتب دست ها با آب و صابون، استفاده از آب آشامیدنی سالم، رعایت بهداشت مواد غذایی، گندزدایی سبزیجات و میوه جات، استفاده از مواد اسیدی مثل آب لیمو و مبارزه با حشرات می تواند در پیشگیری از آن موثر باشد.

سلیمانی نحوه انتقال این بیماری را آب، شیر، مواد غذایی، بستنی، نوشیدنی ها، میوه، سبزیجات و حشرات آلوده و همچنین مواد دفعی بیماران و حاملان سالم، دانست.

وی گفت: سال گذشته بیش از سه هزار و 200 مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی در شهرستان قزوین انجام شد که از این تعداد 118 مورد آلوده شامل 115 مورد در مناطق روستایی و سه مورد در مناطق شهری شناسایی شد.
انتهای پیام/

برچسب ها: نشست ، کارگروه ، سلامت ، امنیت ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.