طرح حافظان گلزار شهدا در ۳۶۹ گلزار استان قزوین اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: این طرح با هدف حفظ و نگهداری از مزارهای شهدا انجام می شود .

 غلامرضا حقایق‌پور افزود: در اجرای این طرح باید گلزارهای شهدایی که ساماندهی شدند، شناسایی شوند و سپس افرادی را به عنوان حافظان گلزار شهدا انتخاب کنیم تا از این گلزارها نگهداری کنند.

وی افزود: حافظان گلزار شهدا باید سالی دو بار پایان خرداد و آذر ماه با سرکشی و بازدید ادواری از گلزارهای شهدا، وضعیت مزارهای شهیدان را در فرم‌های مخصوص درج و به بنیاد اطلاع بدهند. 

حقایق‌پور گفت: باید افرادی که در طرح حافظان گلزارهای شهدا انتخاب می‌شوند از وابستگان شهید باشند، در غیر این صورت از اشخاصی که علاقمند این موضوع هستند، انتخاب شوند.

وی افزود: باید هر کاری که به منظور اجرای طرح حافظان گلزار و مرمت مزار شهدا در روستا و شهر انجام می‌شود، مستندسازی شود تا در ارزیابی عملکرد بنیاد استان قزوین مورد ارزیابی قرار بگیرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: ساماندهی، حفظ و نگهداری گلزارهای شهدا از مهمترین راهکارهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است به همین دلیل محافظت این گلزارها از اهمیت بسزایی برخوردارست.
انتهای پیام/

برچسب ها: طرح ، حافظان ، گلزار ، شهدا ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار