امسال 14 هزار و 700 دانش آموز پایه نهم در انتخاب رشته تحصیلی شرکت می کنند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛به گفته رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی  آموزش و پرورش استان ، با توجه به تصويب آيين نامه هدايت تحصيلي در شورای عالی آموزش و پرورش و تثبيت شاخه ها و رشته هاي تحصيلي، امسال  14 هزار و 700 نفر از دانش آموزان پایه نهم استان در نیمه اول تیر ماه برای ثبت نام پایه دهم باید به یکی از رشته های تحصیلی متوسطه هدایت شوند.

سید یداله حسینی  اضافه کرد : رشته های تحصیلی در مدارس متوسطه شامل علوم تجربي ، رياضي فيزيك ، ادبيات و علوم انساني، علوم و معارف اسلامي در شاخه نظري و زمينه هاي صنعت ، خدمات، كشاورزي و هنر در شاخه هاي فني و حرفه اي و كاردانش  است .

وی افزود : برای هدایت تحصیلی دانش آموزان 100 امتیاز در نظر گرفته شده است که 65 امتیاز به بررسی های مشاوره ای و 35 امتیاز به عملکرد تحصیلی آنها اختصاص یافته است.

رییس اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی استان گفت : همه اطلاعات فوق در سامانه الکترونیکی مشاوره مدرسه ثبت و در نهایت در نیمه اول تیر ماه 1395 برای همه دانش آموزان فرم هدایت تحصیلی صادر می شود .

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
منم میخوام برم تجربی کمکم کنید هر کاری حاضرم بکنم
معدلم ۱۹/۹۳یعنی میتونم؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۰ ۲۲ تير ۱۳۹۵
کسایی ک یکی از درس هاشونو افتادن چگونه مبتونن انتخاب رشته کننن؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۰ ۱۵ تير ۱۳۹۵
من نهم هستم می خوام یرم تجربی می ترسم نتوانم بروم . آیا می شه کاری کرد برم تجربی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۲۹ خرداد ۱۳۹۵
نوش دارو پس از مرگ سهراب
چرا مسئولین زودتر به فکر هدایت تحصیلی نیفتاده اند؟
دانش آموز سال نهم حالا که همه فرصت ها را از دست داده و بدون برنامه ریزی مجبور است رشته ای را که قبول شده است برود . بهتر نبود مسئولین ذیربط از چند سال قبل که موضوع 6.3.3 تصویب شد به فکر انتخاب رشته و شرایط آن می افتادند و با اطلاع رسانی به موقع به دانش آموزان و اولیا آنها با برنامه ریزی بهتر توسط دانش آموزان و اولیای آنها بک کمک مشاوران و با دانستن شرایط هر یک از رشته ها از سال هفتم و هشتم و نهم که امسال باشد به رشته مورد دلخواهشان هدایت می شدند و نه اینکه در پایان سال نهم هنوز وضعیت هدایت تحصیلی و شرایط هر یک از شاخه ها و رشته ها مشخص نشده و این دانش آموزان سال نهم هستند که قربانی بی توجهی مسئولان ذیربط شده اند .
آخرین اخبار