مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه فعلا عرضه رایگان ماسک بین مردم نداریم، گفت: ماسک و شیر رایگان و همچنین درمان رایگان بیماران مرتبط با گرد و غبار به وزارت کشور درخواست شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رضا محمودیان گفت: غلظت این توده به اندازه‌ای بود که دید افقی در شهرستان‌های مرزی مانند قصرشیرین و سرپل‌ذهاب به 300 متر و در شهر کرمانشاه نیز به 400 متر رسید.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه با بیان اینکه اگر غلظت ریزگردها به بیش از 480 میکروگرم بر مترمکعب هوا برسد تعطیلی ادارات و مراکز آموزشی اعلام می‌شود، ادامه داد: البته این میزان غلظت باید بر اساس پیش‌بینی‌های هشت تا 24 ساعت ادامه داشته باشد.
وی در خصوص اقداماتی که باید برای پیشگیری از پیامدهای ریزگردها انجام داد، افزود: در قانون دستوری مبنی بر توزیع رایگان ماسک نداریم، اما درخواست لازم برای تهیه بودجه به این منظور را به وزات کشور اعلام کردیم.
به گفته این مسئول، هزینه هر ماسک مناسب (N95) برای هر نفر حدودسه تا چهار هزارتومان است و اگر دولت بخواهد برای 13 استانی که درگیر ریزگردها هستند این اعتبار را لحاظ کند، به زمان نیاز دارد.
محمودیان عنوان کرد: تا کنون توزیع رایگان ماسک مناسب را در کرمانشاه طی چند روز اخیر وقوع ریزگردها نداشتیم یا اگر هم مواردی صورت گرفته آمار آن نزد دانشگاه علوم پزشکی است.
مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه در خصوص توزیع شیر رایگان برای کاهش پیامد ریزگردها بر سلامت افراد نیز اظهار کرد: این کار نیز بودجه می‌خواهد که تقاضای آن را هم به وزارت کشور دادیم.
وی خاطرنشان کرد: درخواست دیگر ما این است که افرادی که به دلیل ریزگردها دچار عارضه می‌شوند مانند بیماران قلبی، عروقی، ریوی و ... به صورت رایگان درمان شوند.
محمودیان با اشاره به اینکه هیچکدام از این موارد استانی نیست و نیاز به دستور و اعتبار کشوری دارد، تصریح کرد: همه این درخواست‌ها را به وزات کشور اعلام کرده‌ایم کهتاکنون با آن موافقت نشده است.
 

انتهای پیام/پ

برچسب ها: کرمانشاه ، شیر ، ماسک ، رایگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.