رییس دانشگده فنی مهندسی دانشگاه تهران از کسب مقام بالا این دانشگاه در بین 600 دانشگاه برتر جهان خبر داد.

محمود کمره‌ای رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: در رتبه بندی شانگهای که در سال 2016 با روشی جدید و کاملا متفاوت ارائه شد خوشبختانه دانشگاه تهران از بین 600 دانشگاه برتر جهان مقام خوبی را کسب کرد.

رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران با بیان اینکه در حوزه فنی و مهندسی آخرین ویرایش نظام رتبه بندی ملی تایوان نام چهار دانشگاه ایرانی به چشم می خورد، تصریح کرد: در این رتبه بندی دانشگاه تهران با کسب مجموعا 19.65 توانسته است رتبه اول ملی و رتبه 123 بین المللی را بدست آورد.

کمره‌ای افزود: همچنین در رتبه بندی شانگهای تنها مقالات پژوهشی، مقالات مروری و مقالات کنفرانس های مربوط به سال های ۲۰۱۴-۲۰۱۰ را در محاسبات رتبه موسسات مورد استفاده قرار داده است.

وی بیان داشت: در این رتبه بندی دانشگاه تهران برترین دانشگاه کشور شناخته شد.

رییس دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: خوشبختانه دانشگاه تهران توانسته با  رتبه 379 جهان و 57 آسیا را به خود اختصاص دهد.

کمره‌ای بیان داشت: دانشگاه تهران در شاخه علوم ریاضی نیز توانست برای بار نخستین در جمع 200 دانشگاه برتر قرار بگیرد و رتبه 20-151 را کسب کند.

رییس دانشکده فنی مهندسی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه تهران در سال گذشته نیز در حوزه مهندسی هم رتبه بالایی را به خود اختصاص داد. 

وی افزود: این دانشگاه با کسب مقام 75-51 در جمع 100 دانشگاه برتر در حوزه مهندسی قرار گرفت. 

کمره‌ای یادآور شد: پس از دانشگاه تهران، دانشگاه‌های دانشگاه صنعتی شریف با رتبه 435 ، دانشگاه صنعتی اصفهان با رتبه 547 و دانشگاه صنعتی امیرکبیر نیز با رتبه 599 را در بین دانشگاه های قدرتمند جهان قرار گرفتند.

انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.