معاون بهبود تولیدات گیاهی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از توسعه باغ انجیر ، انگور یاقوتی وگیاهان دارویی در برخی مناطق این استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ شهرام عسکری با اشاره به برنامه‌های جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد برای عملیاتی کردن تولید بیشتر محصولات کشاورزی در این استان اظهار کرد: برنامه‌های خوبی در سطح سازمان طراحی شده و همه معاونت‌ها به دنبال اجرای این برنامه‌ها در سال اقتصاد مقاومتی هستند.
 
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همین منظور تولیدات برخی محصولات که زمینه بهتر و بیشتری را برای تولید انبوه محصول دارند در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی تولید گل محمدی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان دانست و گفت: پس از موفقیتی که در کشت این گیاه در استان داشتیم مقدار یک‌هزار هکتار از اراضی کشاورزی به زیر این محصول می‌رود.
 
این مسؤول در جهادکشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از اظهارات خود به کشت گیاهان دارویی در سطح استان اشاره کرد و گفت: گیاهان دارویی یکی از بهترین تولیدات در استان به شمار می‌روند که سوددهی خوبی را عاید بهره‌بر‌داران می‌کنند.
 
عسکری از کشت 85 هکتار گیاهان دارویی در استان خبر داد و گفت: برخی محصولات دیگر از جمله انگور و انجیر را برای تولید هر چه بیشتر در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
وی بیان کرد: به همین منظور کاشت درختان انجیر و انگور یاقوتی را در برخی از مناطق از جمله کوه دهک باشت در دستور کار قرار داده‌ایم.
 
این مسؤول با اشاره به محصول زیتون در استان کهگیلویه و بویراحمد و رونقی که باید از این رهگذر در زمینه تولید و اشتغال داشته باشیم، افزود: با راه‌اندازی کارخانه روغن‌کشی یکی از بزرگترین مشکلات باغداران زیتون در استان برطرف شد.
 
انتهای پیام/ف - س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.