رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد تجاری – صنعتی چابهارگفت: برگزاری اجلاس روسای مناطق آزاد کشورهای حوزه اقیانوس هند که اردیبهشت ماه سال جاری با حضور اعضاء وکشورهای ناظراتحادیه"آیورا" در این منطقه برگزار گردید در ابعاد مختلف دستاوردهای مهم و حائز اهمیتی داشت .

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،اززاهدان،؛مبارکی افزود: ترانزیت ، تجارت ، شیلات و ماهیگیری ، گردشگری ، محیط زیست و علمی و دانشگاهی از جمله مباحثی بود که کشورهای عضو اتحادیه "آیورا" در طول مدت برگزاری این اجلاس در قالب نشست های تخصصی ، کنفرانس و سخنرانی مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

وی ترانزیت را به عنوان یکی از مهم ترین بحث های توسعه ی اقتصادی اجلاس عنوان کرد و افزود: ترانزیت باعث تقویت توان ریلی و جاده ای شده و باعث اشتغال پایدار در مراکز خدماتی و بین راهی و توجیه پذیرکردن سرمایه گذاری دراین حوزه می شود و به فعالیت گسترده سرمایه گذاران داخلی و خارجی در این بخش می انجامد.

وی گفت: شرایطی اقلیمی و جغرافیایی منطقه و نیز برخورداری از ظرفیت ها و پتانسیل های خدادادی گردشگری می تواند توریسم و گردشگری را به شرط توسعه زیر ساختهای لازم آن، به یکی از سود آورترین سرمایه گذاری های استان و منطقه مطرح کند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.