روز هفتم جام ملت های اروپا؛

آلمان به دنبال صعود/دربی بریتانیا، آخرین فرصت انگلیس

دومین روز از دور دوم گروهی مسابقات جام ملت های اروپا امروز با دیدارهایی از گروه دوم و سوم رقابت ها پیگیری می شود.

به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش باشگاه خبرنگاران جوان دومین روز از دور دوم گروهی مسابقات جام ملت های اروپا امروز با دیدارهایی از گروه دوم و سوم رقابت ها پیگیری می شود.


آلمان به دنبال صعود / دربی بریتانیا، آخرین فرصت انگلیس

انگلیس – ولز گروه B

ساعت 17:30

ورزشگاه بولارت شهر لانس

داور: فلیکس بریش (آلمان)

دربی بریتانیا لقب دیدار حساس و سنتی تیم های انگلیس و ولز است. این دو تیم تا به حال 103 بار به مصاف هم رفته اند که سهم انگلیس 68 پیروزی بوده و تنها 14 بازی به سود ولز به اتمام رسیده است. با وجود این که آخرین پیروزی ولز مقابل سه شیرها به می 1984 باز می گردد، در بازی امروز به هیچ وجه نمی توان ولز را از پیش بازنده دانست. یاران گرت بیل با پیروزی شیرینی که مقابل اسلواکی سخت کوش به دست آوردند، به گمانه زنی های اهالی فوتبال درباره خودشان قوت بخشیدند. تیم با انگیزه ولز حالا برای نشان دادن عیار خود، باید از دیوار بلند انگلیس عبور کند. انگلیس علی رغم اینکه در بازی نخست مقابل روسیه به شکلی که تصور می شد عملکرد مناسبی نداشت اما هنوز با توجه به نیروهای جوان و باانگیزه ای که در اختیار دارد یک مدعی بزرگ به حساب می آید. قهرمان جام جهانی 1966 پس از مدت ها ناکامی در تورنمنت های بزرگ حالا چشم به درخشش ستاره های خود دوخته و به اعتقاد برخی کارشناسان شایسته رسیدن به مراحل پایانی 2016 است.

هر دو مربی قبل از بازی امروز اذعان داشتند که در این بازی فشار بیشتر روی تیم انگلیس است. هاجسون با اشاره به این مطلب، جو بازی را خاص تلقی کرد و به نوعی آن را جنگ برادران نامید. در سمت مقابل کریس کولمن از آمادگی تیمش سخن گفت و با بیان اینکه "اگر بازی را ببریم صعود می کنیم و اگر نه باز هم یک شانس دیگر داریم"، تا حدود زیادی فشارها را از روی بازیکنانش برداشت.

حالا که اسلواکی با برد روز گذشته مقابل روسیه به جمع مدعیان گروه اضافه شده است، اگر انگلیس در بازی امروز به پیروزی برسد، رقابت گروه B فوق العاده جذاب می شود چراکه در این صورت سه تیم 3 امتیازی در گروه حاضر خواهند بود و حتی روسیه یک امتیازی هم شانس صعود خواهد داشت.

اما نتیجه ای غیر از پیروزی، برای انگلیس چیزی جز دردسر ندارد. تساوی یا برد ولز، این تیم را به صعود نزدیک تر می کند و شاگردان هاجسون را به روز پراسترس پایانی وا می گذارد.

در ضمن این بازی نبرد تیم هایی است که نخستین گلهای جام از روی ضربات ایستگاهی مستقیم را به ثمر رساندند.


آلمان به دنبال صعود / دربی بریتانیا، آخرین فرصت انگلیس

2) ایرلند شمالی – اوکراین گروه C

ساعت 20:30

ورزشگاه لومی یر شهر لیون

داور: پاول کرالووک (جمهوری چک)

نخستین دیدار دور دوم گروه C در حالی برگزار می شود که شاید کمتر کسی امید به جذابیت آن داشته باشد اما به طور حتم بازی تیم های اوکراین و ایرلند شمالی بسیار حساس و در سرنوشت این گروه تعیین کننده خواهد بود. دو تیم بازنده دور اول مسابقات، امشب چشم به شکست احتمالی لهستان مقابل آلمان دوخته اند تا با پیروزی مقابل حریف، قبل از بازی پایانی مرحله گروهی در جایگاه دوم گروه خود قرار بگیرند. در چهار بازی اخیر این دو تیم مقابل هم، اوکراین 2 پیروزی داشته و ایرلند شمالی توفیقی جز دو تساوی کسب نکرده است. نبرد تیم هایی که در بازی اول خود حتی یک گل هم نزده اند ممکن است از نگاه عده ای خسته کننده به نظر برسد اما در هر دو تیم مهاجمانی حضور دارند که نوید گلزنی را به مخاطبان می دهند.

امید ایرلندی ها در این بازی به ویل گریگ و لافرتی است تا بتوانند در نخستین حضور کشورشان در جام ملت های اروپا افتخار اولین گل این کشور را ثبت کنند. در سمت مقابل تیم اوکراین که با بازی شایسته خود مقابل قهرمان جهان در بازی اول نشانه های یک پدیده احتمالی را از خود به نمایش گذاشت، چشم به درخشش یارمولنکو، کووالنکو و کنوپلیانکا دوخته تا موتور زرد و آبی ها را در دومین بازی یورو 2016 روشن کنند.

مایکل اونیل که یک بار در شکست یک بر صفر ایرلند شمالی مقابل اوکراین در سال 1996حضور داشته است، قبل از بازی امشب اذعان داشته که از شاگردان خود حس رقابت طلبی و جنگندگی بیشتری را انتظار دارد. از طرفی میخاییل فومنکو، سرمربی اوکراین، گفته که برای کسب نخستین پیروزی نیاز به ظهور یک ذهنیت آهنین در مجموعه تیمش دارد.


آلمان به دنبال صعود / دربی بریتانیا، آخرین فرصت انگلیس

3) آلمان – لهستان گروه C

ساعت 23:30

ورزشگاه استادو فرانس شهر سنت دنیس

داور: بیارن کوییپرس (هلند)

دیدار کشورهای همسایه همیشه جذابیت های خاصی دارد به وی‍ژه وقتی یکی از این همسایه ها آلمان باشد. تیم های آلمان و لهستان امشب در حالی در ورزشگاه استادوفرانس به مصاف هم می روند که در دیدارهای نخست خود در مرحله گروهی پیروز شده اند و آماده کسب پیروزی و یک فرار بزرگ برای صعود از گروه C هستند. در 17 بازی آخری که آلمان و لهستان مقابل هم به میدان رفته اند، ژرمن ها 8 و لهستانی ها 4 پیروزی کسب کرده اند. آلمان که معمولا عملکرد خوبی از خود مقابل لهستان به نمایش می گذارد،‌در این دوره با تیم سرسختی رو به رو می شود. تیم با انگیزه لهستان با بازیکنان خوبی که در پست های مختلف در اختیار دارد، امشب تمام بخت پیروزی خود را در ساق های لواندوفسکی جستجو می کند. فوق ستاره ای که به واسطه بازی در بایرن مونیخ به طور کامل تیم آلمان را می شناسد و امشب باید دروازه هم تیمی خود، مانوئل نویر، را باز کند. تیم آلمان هم که پس از قهرمانی در جام جهانی کمی از قدرت سابق خود فاصله گرفته، دست از هیچ تلاشی در راه قهرمانی قاره سبز برنخواهد داشت. آلمانی ها می خواهند با اقتدار صدرنشینی گروه C را به دست آورند و سپس به مراحل بعدی فکر کنند.

یواخیم لوو در خصوص بازی مقابل لهستان به شاگردانش هشدار داد و گفت: باید در بهترین فرم خود قرار داشته باشیم تا در مقابل تیم سازمان یافته لهستان موفق شویم. آنها بازی صبورانه و در عین حال سریعی را انجام می دهند و یکی از بهترین تیم ها در زمینه ضدحملات هستند.

آدام نوالکا هم که 6 بازیکن تیمش در بوندس لیگا حضور دارند یا قبلا داشته اند، درباره بازی امشب گفت: پیروزی مقابل آلمان در دور مقدماتی نقش بسزایی در پیشرفت تیم من داشته و این نتیجه می تواند برای ما تکرار شود هرچند بازی بسیار سختی را پیش رو داریم.

در بازی امشب هر تیمی که به پیروزی دست یابد، با 6 امتیاز در صدر جدول گروه قرار می گیرد و صعود خود به مرحله حذفی را قطعی می کند. تیم بازنده هم احتمالا درگیر رقابت با برنده دیدار اوکراین – ایرلند شمالی در روز پایانی مرحله گروهی خواهد شد.

در ضمن نتیجه مساوی در این دیدار، چالش بزرگی بین آلمان، لهستان و برنده دیگر دیدار امشب گروهCبرای صعود ایجاد خواهد کرد.



انتهای پیام



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار